Vakinaistamisen yhteydessä Kertun työnkuvaa muokattiin hieman, ja hänen työpöydältään löytyy koulutusasioiden ohella jatkossa myös Agilityliiton yhteistyökumppanuudet. Koulutuskoordinaattorina Kerttu osallistuu koulutustoimikunnan työskentelyyn ja yhteistyösopimusten kautta hän on mukana JOAWC-kilpailujen työryhmässä.

SAGIn palvelukseen Kerttu tuli järjestömaailman toiselta laidalta oltuaan pari vuotta Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan asiakirjasihteerinä. Aiemmin hän on työskennellyt hallinnollisissa tehtävissä myös muun muassa ulkoministeriössä ja opetuspalveluita tarjoavassa TutorHousessa.

Koulutukseltaan Kerttu on humanististen tieteiden kandidaatti ja opiskellut pääaineenaan englantilaista filologiaa. Hänellä on vahvaa kokemusta järjestötoiminnasta ja on myös osallistunut Kovake-hankkeen työskentelyyn, joten hän on koulutuskoordinaattorin tehtävässään  tutuilla vesillä.

Agilityn Kerttu aloitti yli kymmenen vuotta sitten ensimmäisen koiransa gööttivanhus Freyan kanssa (s. 2007). Sittemmin talouteen on tullut myös kaksi bordercollieta, Isla (s. 2013) ja Cosmo (s. 2018). Bordercollieosaston kanssa hän on harrastanut  agilityn ohella myös tokoa ja rally-tokoa. Teinikoiran kanssa Kerttu on parhaillaan noseworkin alkeiskurssilla. Agilityn parissa Kerttu keskittyy tällä hetkellä treenaamisen sijaan lähinnä kouluttamiseen toiminimellään että kotiseurassaan Itä-Helsingin Agilityharrastajissa.

Kerttu viettää vapaa-aikansa mielellään myös pelaten tietokoneella strategiapelejä ja katsellen Netflixistä kymmenettä kertaa Gilmoren tyttöjä. Lisäksi hän tekee eläintenkouluttajan opintoja työnsä ohella.