Lisenssit ostetaan Suomisportista, joka on eri järjestelmä kuin SAGIn ilmoittautumisjärjestelmä, jonka kautta ilmoittaudutaan agilitykilpailuihin. Suomisportiin kirjaudutaan omaan profiiliisi tallentamallasi sähköpostiosoitteella tai puhelinnumerolla ja uusi salasana tilataan aina kirjautuessa joko sähköpostiin tai puhelimeen.

Lisenssinumero on sama kuin Sportti-ID. Henkilökohtaisen lisenssinumeron löydät lisenssitilauksen viimeiseltä sivulta kohdasta Sportti-ID. Sama numerosarja on merkitty myös lisenssikorttiin.

Sportti-ID pysyy aina samana vuodesta toiseen, mikäli olet ottanut vakuutuksellisen lisenssin. Vakuutuksettomassa lisenssissä saattaa Sportti-ID vaihtua, mikäli et ole syöttänyt henkilötunnustasi lisenssitilauksen yhteydessä.

Ensimmäiseksi sinun tulee lunastaa lisenssi. Lisenssin osto tapahtuu Sporttirekisterissä ja ohjeet sen ostamiseksi löydät täältä. Lisenssin maksamisen jälkeen kestää muutaman pankkipäivän verran ennen kuin lisenssikortti saapuu. Tämän jälkeen voit rekisteröityä lisenssinumerollasi SAGIn ilmoittautumisjärjestelmään. Järjestelmän avulla voit ilmoittautua kilpailuihin ja tarkastella ohjaamasi koiran saavuttamia tuloksia. Jos et pääse rekisteröitymään järjestelmään, tietosi eivät ole vielä siirtyneet Sporttirekisteristä SAGIn järjestelmään. Tänä aikana voit ilmoittautua kilpailuihin avoimella ilmoittautumislomakkeella. Tietosi siirtyvät n. viikon kuluessa.

SuomiSport ja SAGIn kilpailujen ilmoittautumisjärjestelmä ovat kaksi erillistä järjestelmää ja tiedot eivät siirry välittömästi järjestelmästä toiseen. Lisenssitiedot siirretään SAGIn järjestelmään kerran vuorokaudessa.

Jos lisenssitietojasi ei ole vielä siirretty, pääset ilmoittautumaan kilpailuihin avoimella lomakkeella. Avoimen lomakkeen löydät kisakalenterista kohdasta "ilmoittautuminen" ja "ilmoittaudu avoimella lomakkeella". Avoimessa lomakkeessa vaadittavat tiedot tulee syöttää käsin toisin kuin järjestelmään rekisteröitymällä.

Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee oman voimassa olevan – agilityssa syntyneet tapaturmat kattavan – vakuutuksen vakuutusnumero lisätä tilaustietoihin.  Kun vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero on lisätty tilaustietoihin, lisenssi tulee voimaan maksuhetkestä lukien.

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vaihtomaksu 15 euroa. Kirjoita maksun Viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä uuden seuran nimi.

Lähetä viesti osoitteella toimisto (at) agilityliitto.fi otsikolla “edustusseuran vaihto”. Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja uusi seura sekä lisäksi tosite 15 euron vaihtomaksusta. Saat sähköpostitse vastauksen kun seura on vaihdettu, lisenssinumero pysyy samana.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen. Vakuutuksen saat lunastettua seuraavasti:

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vakuutuksen osuus (A-lisenssissä vakuutuksen osuus on 15 euroa). Kirjoita maksun viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä teksti "lisenssivakuutuksen osto". Lähetä viesti osoitteeseen toimisto@agilityliitto.fi otsikolla "lisenssivakuutuksen osto". Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja tosite vakuutuksen maksusta. Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun vakuutus on lisätty lisenssiin.

Lisenssin vaihto C-harrastajalisenssistä A- tai B-kilpailijalisenssiksi onnistuu Suomisport-palvelussa osoitteessa https://.suomisport.fi/. Lisenssinhaltijan tulee kirjautua palveluun omilla Suomisport-tunnuksillaan.

Koulutusohjaaja- ja koetoimitsijakortit uusitaan viiden vuoden välein. Vanhentunut koetoimitsijakortti tulee uusia viiden vuoden kuluessa kortin vanhentumisesta, muuten koetoimitsijakurssin osa 2 tulee suorittaa uudestaan. Vanhentunut koulutusohjaajakortti tulee uusia viiden vuoden kuluessa kortin vanhentumisesta, muuten koulutusohjaajakurssi tulee suorittaa uudestaan.