Vuoden 2017 ParAgility World Championship (PAWC) käydään Tattendorfissa, Itävallassa 24.-27.8.2017.

Lisätietoja kilpailusta tapahtuman nettisivuilla: http://imca-pawc-austria.org/index.php?id=341

Suomen PAWC 2017-joukkue

Marika Ruohonen & auskel Zalama & Tykki

Jonna Malmberg & x-rotu Ropperi

Sami Suominen & dobermn Mila & borcol Whoopy

Saila Tiainen & auskar Mimmi & auspai Messi

Anne Juntunen & sp Usva & Miro

Lisätietoja: paragility (at) agilityliitto.fi

Kilpailukategoriat

Ryhmä 1: kilpailijat joilla on akkukäyttöinen ajoneuvo (kuten sähköinen pyörätuoli, skootteri).

Ryhmä 2: kilpailijat, joilla on käsin toimiva ajoneuvo (manuaalinen pyörätuoli).

Ryhmä 3: liikerajoitteiset kilpailijat, jotka voivat liikkua välttävän (kohtuullisen) nopeasti ja voivat käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet).

Ryhmä 4: vahvasti kävelyrajoitteiset kilpailijat, jotka voivat liikkua välttävän (kohtuullisen) hitaasti ja voivat käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet).

Ryhmä 5: kilpailijat, joiden liikkuminen on erittäin vahvasti rajoittunutta ja jotka voivat liikkua hyvin hitaasti ja käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet).

Ryhmä 6: kilpailijoilla ei ole liikerajoitetta vaan muu vika, vamma tai haitta (kuten aistivamma tai halvaantunut käsi).

Ryhmä 7: kilpailijat, henkinen rajoite.

Osallistumisoikeus

Kilpailijoiden tulee toimittaa englanninkielinen lääkärintodistus tapahtuman järjestäjälle viimeistään ilmoittautumisajan loppuun mennessä. Lääkärintodistuksen tulee olla hoitavan lääkärin allekirjoittama ja siitä pitää selvitä kilpailijan vika, vamma, haittataso, kilpailijan tarve apuvälineisiin sekä apuvälineiden laatu. Ilman lääkärintodistusta osallistuminen ei ole mahdollista.

Kilpailuluokka, joka on määritelty ilmoittautumislomakkeessa, vahvistetaan kilpailunjärjestäjän (PAWC yhteyshenkilön) toimesta. Jos lääkärintodistus ei määrittele kilpailuluokkaa selkeästi, kilpailija ryhmitellään harjoittelun jälkeen tai tarpeen mukaan ensimmäisen virallisen PAWC-kisaradan jälkeen.

Jos kilpailija on aiemmin kilpaillut PAWC:ssa, hänen ei tarvitse toimittaa uutta lääkärintodistusta. Aiemmin PAWC-kilpailuissa asetettu luokka säilyy ennallaan, ellei ohjaajan tilanne ole olennaisesti muuttunut.

Ilmoittautumiset hyväksytään mini-, medi- ja maksikoirille. Veteraanikoirat (7 vuotta ja vanhemmat) voivat kisata yhtä astetta matalammassa luokassa. Koiran koko ei määrittele kisan kategoriaa, vaan ainoastaan esteiden hyppykorkeuden. Koiran pitää olla vähintään 18 kk:n ikäinen osallistuakseen kisaan. Rotukoirat ja monirotuiset koirat (rekisteröitynä tai ei-rekisteröitynä) hyväksytään kilpailuun. Myös juoksuiset nartut voivat osallistua.

Joukkueen jäsenet hoitavat itse matkajärjestelynsä ja vastaavat matkakuluistaan itse.