Yksilöpiirinmestaruuskilpailu

Piirinmestaruudesta saa kilpailla jokainen ilmoittautumishetkellä kennelpiirin alueella vakituisesti asuvan omistajan koira riippumatta omistajan/ohjaajan edustaman yhdistyksen kotipaikasta. Koira voi kilpailla vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruudesta.

Kennelpiirien agilityn yksilöpiirinmestaruuskilpailu järjestetään vuosittain kaikissa kolmessa säkäluokassa. Kilpailu käydään agilityn ylimmässä tasoluokassa. Yksilöpiirinmestaruuskilpailu koostuu kahdesta kilpailusta, joiden yhteistulos ratkaisee piirinmestaruuskilpailun sijoitukset. Toinen kilpailuista käydään agilityradalla ja toinen hyppyradalla. Molemmat kilpailut ovat virallisia.

Nollavoitto yksilöpiirinmestaruuskilpailuissa oikeuttaa osallistumaan seuraavan vuoden SM-kilpailuun, mikäli piirinmestaruuskilpailu on käyty agilitysäännöstön ohjeen mukaisesti ja voittaja täyttää muut SM-kilpailuun osallistumiselle asetetut vaatimukset.

Joukkuepiirinmestaruuskilpailu

Kennelpiiriin kuuluvat yhdistykset voivat lähettää haluamansa määrän joukkueita kaikista säkäluokista joukkuepiirinmestaruuskilpailuun. Rotujärjestöt kilpailevat sen kennelpiirin joukkuepiirinmestaruuskilpailussa, jonka alueella rotujärjestön kotipaikka on.

Ohjaaja voi osallistua usean eri kennelpiirin joukkuepiirinmestaruuskilpailuihin eri koirilla, mutta koira voi kilpailla vain yhden kennelpiirin joukkuepiirinmestaruuskilpailussa kalenterivuosittain. Yhden kennelpiirin joukkuepiirinmestaruuskilpailussa ohjaaja voi yhdessä kokoluokassa edustaa vain yhtä yhdistystä, jonka jäseneksi ohjaaja kuuluu. Joukkuekilpailu on virallinen.