Vuoden 2016 agilityn pohjoismaiset mestaruudet ratkotaan Norjassa Vingrom 13.-14.8.2016. Kilpailun tuomareina toimivat Wilhelm Alexander Kelders Hollannista ja Simon Noel Norjasta

Vuoden 2016 maajoukkue valitaan Liedossa järjestettävissä maajoukkuekarsinnoissa. Maajoukkuekarsintojen perusteella valitaan 10 parasta koirakkoa + viisi varakoirakkoa / säkäluokka. Valituksi tulleiden pitää olla sunnuntaiksi mukaan päässeitä. PM-joukkueessa olevat koirakot ovat tarvittaessa maajoukkueen varakoirakkoina.

2016 PM-kilpailun järjestäjänä toimii Norjan Kennelliitto ja tapahtumapaikkana toimii keinonurmipohjainen jalkapalloareena.

Ensimmäinen päivä koostuu yksilökilpailun agilityradasta sekä kahdesta joukkuehyppyradasta. Toisen päivän finaaleissa ratkotaan yksilö- ja joukkuemestaruudet agilityradoilla. Tarkemmat aikataulut ja kilpailutiedot löydät kisajärjestäjän kotisivuilta. PM-kilpailuiden säännöt löydät täältä.