SM-kilpailut 2018 Vantaalla 16.-17.6.2018

Kilpailupaikkana on Myyrmäen urheilukenttä.

Osallistumiskriteerit 2018

Ohjaajalla on oltava voimassa oleva kilpailulisenssi ja hänen on oltava Suomen kansalainen. Ohjaaja edustaa sitä yhdistystä, jonka kilpailulisenssillä hän kilpailee. Kilpailulisenssinhaltijan tulee noudattaa kulloinkin voimassa olevaa Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n vahvistamaa antidopingsäännöstöä.

Osallistumisoikeus on koirilla, jotka ovat tunnistusmerkittyjä ja rekisteröityjä Suomen Kennelliiton rotukoirarekisteriin. Kiimassa olevan nartun tulee käyttää juoksusuojaa kilpailupaikalla ja sen talutushihnaan tulee sitoa punainen nauha merkiksi juoksuajasta. Juoksusuoja poistetaan kilpailusuorituksen ajaksi. Kiimassa oleva narttu kilpailee kuitenkin normaalisti kisanumeronsa osoittamalla paikalla lähtöjärjestyksessä.

Yksilökilpailu

Tulosvaatimukset ovat koirakkokohtaiset. Koirakon (ohjaaja ja koira) tulee täyttää jokin seuraavista kriteereistä:

• Vuoden 2017 suomenmestari tai hallitseva piirinmestari nollatuloksella. (Piirinmestaruuskilpailu pitää olla järjestetty SAGIn voimassaolevilla säännöillä ja ohjeilla.)
  • Koirakon tulee olla saavuttanut 6.6.2017–4.6.2018 välisenä aikana kolmosluokassa vähintään seitsemän (7) nollatulosta. Nollatuloksista kaksi (2) saa olla hyppyradalta. Seitsemän nollatuloksen pitää sisältää vähintään yksi (1) tuplanollatulos. Nollatuloksia pitää olla saatu vähintään kolmelta (3) eri tuomarilta. Vähintään yksi tulos tulee olla siitä kokoluokasta, johon osallistuu.

Kaikilla uusiin kokoluokkiin osallistuvilla koirilla pitää olla SAGIn mittaustilaisuudessa vahvistettu mittaustodistus.

Joukkuekilpailu

Joukkueessa on 4 koiraa ja 1 varakoira. Joukkueen kokonaistulos muodostuu kolmesta (parhaasta) hyväksytystä suorituksesta. Joukkueeseen valittavien koirien tulee kilpailla 3-luokassa. Vuonna 2018 joukkuekilpailussa kilpaillaan vain FCI-kokoluokissa.

Lisenssiehtojen mukaisesti kilpailulisenssin haltija voi poikkeuksellisesti edustaa toista SAGIn jäsenseuraa, jonka jäseneksi hän kuuluu, mikäli lisenssinhaltijan oma seura on antanut siihen kirjallisen luvan. Edustuspoikkeuslupa on toimitettava kilpailunjärjestäjän ilmoittamalla tavalla kilpailunjärjestäjälle ennen kilpailuja.

Lisätietoja: kilpailu-tmk (at) agilityliitto.fi

SM-kilpailupaikkakunnat ja järjestäjäseurat