SM-kilpailut 2016 Lahdessa 17.-19.6.2016

Osallistumiskriteerit

Ohjaajalla on oltava voimassa oleva kilpailulisenssi ja hänen on oltava Suomen kansalainen. Ohjaaja edustaa sitä yhdistystä, jonka kilpailulisenssillä hän kilpailee. Kilpailulisenssinhaltijan tulee noudattaa kulloinkin voimassa olevaa Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n vahvistamaa antidopingsäännöstöä.

Osallistumisoikeus on koirilla, jotka ovat tunnistusmerkittyjä ja rekisteröityjä Suomen Kennelliiton rotukoirarekisteriin. Kiimassa olevan nartun tulee käyttää juoksusuojaa kilpailupaikalla ja sen talutushihnaan tulee sitoa punainen nauha merkiksi juoksuajasta. Juoksusuoja poistetaan kilpailusuorituksen ajaksi. Kiimassa oleva narttu kilpailee kuitenkin normaalisti kisanumeronsa osoittamalla paikalla lähtöjärjestyksessä.

Yksilö SM-kilpailujen 2016 tulosvaatimukset

Tulosvaatimukset ovat koirakkokohtaisia. Koirakon (ohjaaja ja koira) tulee täyttää joku seuraavista kriteereistä:

• Vuoden 2015 suomenmestari,
  • Hallitseva piirinmestari nollatuloksella, tai
  • Koirakon tulee olla saavuttanut 2.6.2015 – 6.6.2016 välisenä aikana kolmosluokassa vähintään seitsemän (7) nollatulosta. Nollatuloksista kaksi (2) saa olla hyppyradalta. Seitsemän nollatuloksen pitää sisältää vähintään yksi (1) tuplanollatulos. Nollatuloksia pitää olla saatu vähintään kolmelta (3) eri tuomarilta.

*) Tuplanolla: Suomessa samalla paikkakunnalla, samana päivänä, kunkin koiran peräkkäisissä kolmosluokan kilpailuissa tehdyt nollatulokset, tuplanollan nollista vain toinen saa olla hyppyradalta. Tuplanollan molemmat nollat kelpaavat vaadittujen seitsemän (7) kpl:n nollien lukumäärään. Tuplanollat tullaan todentamaan SAGI:n tulostietokannasta, joten tuplanollia ei tarvitse varmentaa koiran kilpailukirjaan.

Esimerkki: Jos paikkakunnalla on kolme starttia, tuplanolla toteutuu mikäli koirakko tekee nollatuloksen ensimmäisessä kilpailussa, on poissa toisesta kilpailusta ja tekee nollan kolmannessa kilpailussa (koiran peräkkäiset startit). Tuplanolla ei toteudu, mikäli kolmesta startista keskimmäisen tulos ei ole nolla.

Kilpailut, joissa kilpailukirjaan merkittävä tulos muodostuu kahdesta osasuorituksesta (SM-kilpailut, maajoukkueen karsintakilpailu) eivät kelpaa ns. tuplanollaksi, koska kyseessä katsotaan olevan vain yksi kilpailu.

Joukkue SM-kilpailujen 2016 koirakoiden lukumäärä ja valintakriteerit

• joukkueessa on 4 koiraa ja 1 varakoira
  • joukkueen kokonaistulos muodostuu kolmesta (parhaasta) hyväksytystä suorituksesta
  • joukkueeseen valittavien koirien tulee kilpailla 3-luokassa

Lisenssiehtojen mukaisesti kilpailulisenssin haltija voi poikkeuksellisesti edustaa toista SAGIn jäsenseuraa, jonka jäseneksi hän kuuluu, mikäli lisenssinhaltijan oma seura on antanut siihen kirjallisen luvan. Edustuspoikkeuslupa on toimitettava kilpailunjärjestäjän ilmoittamalla tavalla kilpailunjärjestäjälle ennen kilpailuja.

Vuoden 2017 SM-kisojen ja maajoukkuekarsintojen järjestäjien haku on päättynyt!

Vuosittain pidettäviin kotimaisiin arvokisoihin kuuluvat agilityn SM-kisat, maajoukkueen karsinnat sekä junioreiden, senioreiden ja para-agilitaajien SM-kisat. SM-kisat järjestetään ennen juhannusta viikolla 24 ja maajoukkueen karsinnat viikko juhannuksen jälkeen viikolla 26. Junioreiden, senioreiden ja para-agilitaajien SM-kisojen osalta ajankohta on tammikuu-maaliskuu vuodesta 2017 alkaen.

Seurat voivat hakea arvokisojen järjestäjiksi täyttämällä erillisen hakukaavakkeen. Täytetty hakukaavake lähetetään kilpailutoimikunnalle osoitteeseen kilpailu-tmk (at) agilityliitto.fi.

Arvokilpailuiden haku vuodelle 2018 avataan tammikuussa 2016!

SM-kilpailupaikkakunnat ja järjestäjäseurat

• 2015 Oulu, ACTIV