TopTeamiin haetaan ohjaajia, jotka ovat valmiita sitoutumaan valmennusryhmään ja tekemään työtä menestyksensä eteen. TopTeamin valmennustoiminnan tarkoituksena on sparrata tiimiin valitut koirakot huippusuorituksiin kohti arvokisamenestystä yksilöllisesti, koirakoiden omien vahvuuksien kautta.

TopTeam-valinnoissa kiinnitetään huomiota alueelliseen tasa-arvoon. TopTeamin tavoitteena on myös lisätä koulutus- ja valmennusosaamista seuroissa. Lisäksi jokaiselle TopTeam-leirille on tarjolla kuunteluoppilaspaikkoja niin järjestävän seuran kuin naapuriseurojenkin kouluttajille ja seuratoimijoille.

TopTeam-valmennustiimi 2016-2017

Kaudella 2016-2017 TopTeamin lajivalmentajina toimivat Ville Liukka, Sanna Lehtonen, Senni Huotari, Anu Rajaheimo ja Hanna Hyvärinen. Mentaalivalmentajana toimii Anne Talvitie. Fysiikkavalmentaja toimii Tiia Söderholm.

Ville Liukka on kouluttanut ja kilpaillut agilityssa vuodesta 2005 ja on yksi nykyisistä SAGIn liittokouluttajista. Hän on osallistunut kymmenenä vuonna kansallisiin arvokilpailuihin kuuden eri koiran kanssa ja edusti Suomea maajoukkueessa 2014 espanjanvesikoira Ronjan ja Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa vuonna 2015 espanjanvesikoira Oodin kanssa. Tänä vuonna Ville kilpailee European Openissa molempien koiriensa kanssa. Villen vahvuuksia ovat pedagoginen osaaminen ja erilaiset ohjaustekniikat.

Sanna Lehtonen on kilpaillut agilityssa vuodesta 2007 ja kouluttanut vuodesta 2008. Sanna valmistui agilityvalmentajaksi SAGIn valmentajan vuosikurssilta 2015 ja toimii liittokouluttajana. Sanna on osallistunut kuutena vuonna kansallisiin arvokilpailuihin neljän eri koiran kanssa, ja edustanut Suomea maajoukkueessa 2012 espanjanvesikoira Seran ja 2014 espanjanvesikoira Dian kanssa. Sanna painottaa kokonaisvaltaisen harjoittelun ja perustaitojen merkitystä lajissa kehittymiselle.

Senni Huotari on harrastanut agilitya 9 vuotta ja toiminut kouluttajana 6 vuotta. Senni on osallistunut kansallisiin arvokilpailuihin 2013 bordercollie Moonan kanssa. Sennin erikoisosaamisalaa on erilaisten koulutusmetodien soveltaminen koirakohtaisesti sekä pysäytys- ja juoksukontaktisuoritusten koulutus.

Anu Rajaheimolla on pitkä historia agilityn parissa kouluttajana sekä kilpailijana. Anu on kilpaillut menestyksekkäästi niin kotimaisilla kuin kansainvälisilläkin kilpakentillä. Anu on Pohjoismaiden mestari 2012 shetlanninlammaskoira Riinan kanssa, ja hänellä on myös useampia SM-mitaleita niin yksilö- kuin joukkuekilpailuistakin.

Hanna Hyvärinen valmistui agilityvalmentajaksi SAGIn valmentajan vuosikurssilta 2015 ja toimii liittokouluttajana. Hanna kilpailee kansallisella arvokilpailutasolla cockerspanieli Sinnin kanssa ja edusti myös Suomea kesällä 2015 European Openissa.

Fysiikkavalmennuksesta vastaa Niinu Agility Sportin valmennusryhmissä ja Kuntoremontissa valmentava Tiia Söderholm. Tiia on fysioterapeutti ja urheiluhieroja ja lisäksi hänellä on kuntosaliohjaajan koulutus. Urheilu kuuluu Tiian vapaa-aikaan ja lajitaustaa löytyykin mm. ringetestä ja jalkapallosta. Nykyään Tiia kilpailee aktiivisesti agilityssa ja taustaa lajista löytyy 10 vuoden ajalta. Lajikokemuksen ja ammattinsa pohjalta Tiia on kehitellyt erilaisia agilityohjaajien fysiikkaa tukevia harjoitteita.

Mentaalivalmentajana jatkaa syksystä 2014 alkaen TopTeamin valmennustiimiin kuulunut Anne Talvitie. Anne on NLP Trainer, rentoutusohjaaja, suggesto-ohjaaja, hypnoosiohjaaja, sosiaalipanoraama-asiantuntija ja sensomotoriikka-asiantuntija. Anne on saanut osallistujilta paljon kiitosta aikaisempien TopTeam-kausien yksilöllisestä tavastaan tukea urheilijoiden kehittymistä.

Koordinaattorina toimii itse kolmella kaudella TopTeamiin osallistunut Jade Erkko. Jade on kilpaillut aktiivisesti vuodesta 2004 lähtien ja hän edusti Suomea agilityn maajoukkueessa vuonna 2015 espanjanvesikoira Esson kanssa.

Odotamme innolla tulevaa, uudistettua TopTeam-kautta sekä yhteistyötä uuden valmentajatiimin kanssa!

Lisätiedot: koulutus-tmk (at) agilityliitto.fi

TopTeam-leiripaikkakunnat kaudelle 2016-2017 ovat:

TopTeam-kausi alkaa elokuussa 2016 ja jatkuu toukokuuhun 2017.

TopTeam-kausi koostuu neljästä leiriviikonlopusta, kahdesta alueellisesta pienryhmävalmennuksesta sekä tapaamisten välisistä omatoimiharjoitteluun painottuvista etäjaksoista. Leirit 2 ja 3 järjestetään samaan aikaan kahdella paikkakunnalla.

• 1. leiri Hurtta Areenalla Helsingissä 26.-28.8.2016
  • Valmennus pienryhmissä alueilla
  • 2. leiri Tampereella (TAMSK) sekä Torniossa (TORKK) 3.-4.12.2016
  • 3. leiri Lempäälässä (SportDogPark) sekä Torniossa (TORKK) 25.-26.2.2017
  • Valmennus pienryhmissä alueilla
  • 4. leiri Racinel Areenalla Vantaalla 19.-21.5.2017

Kaikille yhteiset leirit 1 ja 4 pääkaupunkiseudulla alkavat perjantaina n. klo 18 ja päättyvät sunnuntaina n. klo 19. Leirit 2 ja 3 alkavat aikaisin lauantaiaamuna, ja päättyvät sunnuntai-iltana n. klo 19.