Agilityn SM-kilpailuiden nollakriteerit vuodelle 2022

Agilityliiton kilpailutoimikunta on päättänyt vuoden 2022 SM-kilpailuiden nollakriteerit.

Koirakon tulee olla saavuttanut 1.8.2021–31.07.2022 välisenä aikana kolmosluokassa vähintään kahdeksan (8) nollatulosta. Nollatuloksista neljä (4) saa olla hyppyradalta. Kahdeksan nollatuloksen pitää sisältää vähintään yksi (1) tuplanollatulos*. Nollatuloksia pitää olla saatu vähintään kolmelta (3) eri tuomarilta.

Vuoden 2022 SM-kilpailut järjestetään 26. – 28.8.2022 Rovaniemellä.

*Tuplanolla: Suomessa samalla paikkakunnalla, samana päivänä, kunkin koirakon peräkkäisissä kolmosluokan kilpailuissa tehdyt nollatulokset, tuplanollan nollista vain toinen saa olla hyppyradalta. Esimerkki: Jos paikkakunnalla on kolme starttia, tuplanolla toteutuu mikäli koirakko tekee nollatuloksen ensimmäisessä kilpailussa, on poissa toisesta kilpailusta ja tekee nollan kolmannessa kilpailussa (koiran peräkkäiset startit). Tuplanolla ei toteudu, mikäli kolmesta startista keskimmäisen tulos ei ole nolla.

Lisätietoja kilpailutoimikunnalta (kilpailu-tmk (at) agilityliitto.fi)