Vuoden 2017 nuoren, seniorin, paragilitaajan, seuratoimijan, seuravalmentajan ja seuran valinnat

Seurojen tai lisenssinhaltijoiden ehdotusten perusteella valittavat vuoden 2017 nuori, seniori, paragilitaaja, seuratoimija, seura ja seuravalmentaja julkistetaan Agilitygaalassa 25.11.2017. Lisäksi gaalassa julkistetaan vuoden 2017 agilityurheilija, joka valitaan agilityharrastajien äänestyksen perusteella. Ehdotuksia voi tehdä alla olevista linkeistä. Agilityurheilijan äänestys avataan lähiaikoina. Aikaa ehdotuksille ja äänestyksille on 31.10.2017 saakka.

Agilitygaala järjestetään liiton vuosikokouksen jälkeen lauantaina 25.11.2017 klo 18 alkaen Hämeenlinnan Cumulus Resort Aulangolla.

Mikäli kirjautuminen ehdotus- ja äänestyslinkistä ei onnistu, otathan yhteyttä liiton toimistoon os. toimisto@agilityliitto.fi.

Päivitys 16.10.2017 Äänestyslomakkeiden linkit on päivitetty. Voit nyt äänestää kaikissa kategorioissa (pl. vuoden agilityurheilija) yhteisen lomakkeen kautta. Edeltäviin lomakkeisiin lähetetyt äänet lasketaan mukaan äänestyksessä. Vuoden agilityurheilijan äänestyslomake julkaistaan myöhemmin.

Ilmianna vuoden 2017 nuori agilityharrastaja

SAGi palkitsee agilitygaalassa Vuoden nuoren agilityharrastajan sekä lasten (alle 14-vuotiaat) että nuorten (14-18 -vuotiaat) kategoriassa. Nyt ei etsitä parasta harrastajaa pelkillä kisameriiteillä mitattuna, vaan valintaan vaikuttavat mm. koirankäsittelytaidot, kiinnostus lajiin, aktiivisuus seuratoiminnassa tai yleensä esimerkillinen toiminta lajin piirissä, joksi luetaan mm. muiden nuorten innostaminen lajin pariin omalla esimerkillään, koulutuksellisuus, asenne ja reilu peli.

Ehdotuksen voi lähettää nuori itse, mutta sen lisäksi palkinnon saajaksi sopivaa nuorta voi ehdottaa myös muu henkilö tai seura. Hakeminen tapahtuu vapaamuotoisella viestillä, jossa perustellaan, miksi ehdokas olisi paras valinta vuoden 2017 nuoreksi agilityharrastajaksi.
Ehdota vuoden 2017 nuorta tästä linkistä

Ehdota vuoden 2017 senioriharrastajaa

Oletko sinä vuoden 2017 senioriharrastaja? Kerro miten agility on vaikuttanut elämääsi? Onko agilityn harrastaminen lisännyt liikkumistasi sekä fyysistä ja henkistä hyvinvointiasi? Vai onko sinulla seuratoverina seniori-ikäinen henkilö, joka luo ympärilleen positiivista ja kannustavaa ilmapiiriä? Nyt voit ehdottaa itseäsi tai seuratoveriasi vuoden 2017 senioriharrastajaksi.
Ehdota vuoden 2017 senioria tästä linkistä

Ehdota vuoden 2017 paragilityharrastajaa

Oletko sinä vuoden 2017 paragilitaaja tai tunnetko reippaan ja aktiivisen paragilityharrastajan, joka mielestäsi ansaitsisi tunnustusta? Paragilitaajalla tulee olla SAGIn myöntämä erityislupa tai kilpailuoikeus PAWC:issa.

Nyt ei etsitä parasta harrastajaa pelkästään kisameriiteillä mitattuna vaan valintaan vaikuttavat mm. osallistuminen (para)koulutuksiin eli halu kehittyä rajoituksista huolimatta, kisaaminen normikisoissa, ja/tai paragilityn arvokilpailuissa (näkyvyys, myös kisoissa tuodaan paragilitya näkyviin), osallistuminen oman seuran ja/tai muuhun lajikehitystyöhön sekä paragilityn tunnetuksi tekeminen julkisilla esiintymisillä.

Ehdotuksen voi lähettää hakija itse tai palkinnon saajaksi sopivaa paragilitaajaa voi ehdottaa muu henkilö tai seura.
Ehdota vuoden 2017 paragilitaajaa tästä linkistä

Ehdota vuoden 2017 seuratoimijaa

Tunnetko seuratoimijan/talkoolaisen, joka toimii yhdistyksessäsi aktiivisesti, on kiinnostunut yhdistyksesi toiminnan kehittämisestä sekä on sitoutunut seuran ja SAGIn toimintaperiaatteisiin ja sääntöihin? Häntä arvostetaan seuran sisällä ja hän jakaa pyyteettömästi omaa osaamistaan muille toimijoille sekä on valmis auttamaan muita harrastajia. Hän ei ota tekemästään työstä palkkaa.
Ehdota vuoden 2017 seuratoimijaa tästä linkistä. Ehdottaja voi olla seura, jonka jäsen ehdotettava on, tai saman seuran jäsen.

Ehdota vuoden 2017 Agilityseuraa

Onko sinun seurasi vuoden 2017 agilityseura? Mikäli seurasi osoittaa toiminnallaan kuinka agilitya voi harrastaa monella tavalla, ilmentää yhteisöllisyyttä ja ottaa jäsenistön kattavasti mukaan kaikkeen seuran toimintaan, sen jäsenistö toimii yhdessä kehittäen seuran agilitytoimintaa, se toimii hyvässä yhteistyössä SAGIn kanssa ja edistää myönteistä kuvaa agilitysta ja lajin harrastajista, se on mahdollinen vuoden 2017 agilityseura. Seuran koko tai maantieteellinen sijainti ei vaikuta valintaan.
Ehdota vuoden 2017 agilityseuraa tästä linkistä

Ehdota vuoden 2017 seuravalmentajaa

Onko seurassasi valmentaja tai kouluttaja, joka tekee mielestäsi erinomaista työtä? Hän kouluttaa tai valmentaa säännöllisesti viikottain, jakaa omaa osaamistaan seurassa myös muille kouluttajille tai valmentajille, on valmis auttamaan ongelmissa myös omien ryhmien ulkopuolisia, kehittää omaa osaamistaan jatkokoulutuksissa ja hänen koulutuksiinsa halutaan osallistua. Hän ymmärtää koiran kokonaisuutena (fysiikka, urheilullisuus, osaaminen) ja ottaa koirien hyvinvoinnin huomioon harjoituksissaan. Hän on toiminut kouluttajana tai valmentajana vähintään 4 vuotta. Hän on tasapuolinen ja oikeudenmukainen työssään.
Ehdota vuoden 2017 seuravalmentajaa tästä linkistä.