Vuoden 2018 nuoren, seniorin, paragilitaajan, seuratoimijan, seuravalmentajan ja seuran valinnat

Seurojen tai lisenssinhaltijoiden ehdotusten perusteella valittavat vuoden 2018 nuori, seniori, paragilitaaja, seuratoimija, seura ja seuravalmentaja julkistetaan SAGIn syyskokouksessa 24.11.2018. Lisäksi kokouksessa julkistetaan vuoden 2018 agilityurheilija, joka valitaan MM-kilpailuiden jälkeen julkaistavan agilityharrastajien äänestyksen perusteella. Aikaa ehdotuksille ja äänestyksille on 31.10.2018 saakka.

Palkittavia pääset ehdottamaan tämän lomakkeen kautta.

Vuoden nuori agilityharrastaja

SAGI palkitsee vuosikokouksessa Vuoden nuoren agilityharrastajan sekä lasten (alle 14-vuotiaat) että nuorten (14-18 -vuotiaat) kategoriassa. Nyt ei etsitä parasta harrastajaa pelkillä kisameriiteillä mitattuna, vaan valintaan vaikuttavat mm. koirankäsittelytaidot, kiinnostus lajiin, aktiivisuus seuratoiminnassa tai yleensä esimerkillinen toiminta lajin piirissä, joksi luetaan mm. muiden nuorten innostaminen lajin pariin omalla esimerkillään, koulutuksellisuus, asenne ja reilu peli. Ehdotuksen voi lähettää nuori itse, mutta sen lisäksi palkinnon saajaksi sopivaa nuorta voi ehdottaa myös muu henkilö tai seura.

Vuoden senioriharrastaja

Oletko sinä vuoden 2018 senioriharrastaja? Kerro miten agility on vaikuttanut elämääsi? Onko agilityn harrastaminen lisännyt liikkumistasi sekä fyysistä ja henkistä hyvinvointiasi? Vai onko sinulla seuratoverina seniori-ikäinen henkilö, joka luo ympärilleen positiivista ja kannustavaa ilmapiiriä? Nyt voit ehdottaa itseäsi tai seuratoveriasi vuoden 2018 senioriharrastajaksi.

Vuoden paragiityharrastaja

Oletko sinä vuoden 2018 paragilitaaja tai tunnetko reippaan ja aktiivisen paragilityharrastajan, joka mielestäsi ansaitsisi tunnustusta? Paragilitaajalla tulee olla SAGIn myöntämä erityislupa tai kilpailuoikeus PAWC:issa. Nyt ei etsitä parasta harrastajaa pelkästään kisameriiteillä mitattuna vaan valintaan vaikuttavat mm. osallistuminen (para)koulutuksiin eli halu kehittyä rajoituksista huolimatta, kisaaminen normikisoissa, ja/tai paragilityn arvokilpailuissa (näkyvyys, myös kisoissa tuodaan paragilitya näkyviin), osallistuminen oman seuran ja/tai muuhun lajikehitystyöhön sekä paragilityn tunnetuksi tekeminen julkisilla esiintymisillä. Ehdotuksen voi lähettää paragilitaaja itse tai palkinnon saajaksi sopivaa paragilitaajaa voi ehdottaa muu henkilö tai seura.

Vuoden seuratoimija

Tunnetko seuratoimijan/talkoolaisen, joka toimii yhdistyksessäsi aktiivisesti, on kiinnostunut yhdistyksesi toiminnan kehittämisestä sekä on sitoutunut seuran ja SAGIn toimintaperiaatteisiin ja sääntöihin? Häntä arvostetaan seuran sisällä ja hän jakaa pyyteettömästi omaa osaamistaan muille toimijoille sekä on valmis auttamaan muita harrastajia. Hän ei ota tekemästään työstä palkkaa.

Vuoden agilityseura

Onko sinun seurasi vuoden 2018 agilityseura? Mikäli seurasi osoittaa toiminnallaan kuinka agilitya voi harrastaa monella tavalla, ilmentää yhteisöllisyyttä ja ottaa jäsenistön kattavasti mukaan kaikkeen seuran toimintaan, sen jäsenistö toimii yhdessä kehittäen seuran agilitytoimintaa, se toimii hyvässä yhteistyössä SAGIn kanssa ja edistää myönteistä kuvaa agilitysta ja lajin harrastajista, on seurasi mahdollinen vuoden 2018 agilityseura. Seuran koko tai maantieteellinen sijainti ei vaikuta valintaan.

Vuoden seuravalmentaja

Onko seurassasi valmentaja tai kouluttaja, joka tekee mielestäsi erinomaista työtä? Hän kouluttaa tai valmentaa säännöllisesti viikottain, jakaa omaa osaamistaan seurassa myös muille kouluttajille tai valmentajille, on valmis auttamaan ongelmissa myös omien ryhmien ulkopuolisia, kehittää omaa osaamistaan jatkokoulutuksissa ja hänen koulutuksiinsa halutaan osallistua. Hän ymmärtää koiran kokonaisuutena (fysiikka, urheilullisuus, osaaminen) ja ottaa koirien hyvinvoinnin huomioon harjoituksissaan. Hän on toiminut kouluttajana tai valmentajana vähintään 4 vuotta. Hän on tasapuolinen ja oikeudenmukainen työssään.