Suomen Agilityliitto SAGI

SAGI logo

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa.

Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu.

SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry:n (VALO) kumppanuusjäsen.

Suomen Agilityliiton kanssa yhteistyössä

RC_webHurtta_webRacinell_webAptus_webAgimet-logo

Putkeen! 1/2015 on ilmestynyt - nyt myös näköislehtenä

putkeen1

Lehden palaute ja reklamaatiot

Jos paperilehden saapuminen on viivästynyt, paperilehti on jäänyt kokonaan tulematta tai lehden kunto on kärsinyt postissa, asiasta tulee ilmoittaa Suomen Agilityliiton toimistolle: toimisto (at) agilityliitto.fi

Jäsenyhdistysten lehdet kiertoon!

Jäsenyhdistysten puheenjohtajat ja agilityvastaavat: muistattehan antaa yhdistykselle saapuneen paperilehden jäsenistönne luettavaksi viemällä sen esimerkiksi treenihallille tai -kentälle?

Ensimmäinen Spotify-soittolista julkaistu

Kevät etenee ja agilityn harrastamistahti kiihtyy taas: tule siis vauhdilla putkeen!

Jos näytelehti herätti kiinnostuksesi ja haluat kiinnostavan, monipuolisen ja värikkään agilitypaketin kotiisi neljä kertaa vuodessa, pääset tilaamaan sen itsellesi täältä: Lehden tilauslomake https://docs.google.com/forms/d/1xMWEaydgd5NID1yPeoetpGz-yr3ZA9jTWEC1Dzs-0S8/viewform
Lehden palaute ja reklamaatiot
Toimitus toivoo Putkeen! -lehden lukijoilta runsaasti palautetta ensimmäisestä numerosta, sillä vain palautteen avulla pystymme kehittämään lehdestä kaikkia lukijoitaan hyvin palvelevan, aina yhtä odotetun lukukokemuksen. Kommentteja pääset kirjoittamaan täällä: Lehden palautelomake https://docs.google.com/forms/d/1bdJhvJ1vmc-MN5hZeS4xLchxZZU3Uezr9g4uy42NQQc/viewform
Jos paperilehden saapuminen on viivästynyt, paperilehti on jäänyt kokonaan tulematta tai lehden kunto on kärsinyt postissa, asiasta tulee ilmoittaa Suomen Agilityliiton toimistolle: toimisto@agilityliitto.fi
Ensimmäinen Spotify-soittolista julkaistu
Putkeen! 1/2015 esittelee muun sisältönsä ohessa henkiseen valmentautumiseen liittyvän vakiopalstan. Jokaisessa lehdessä yksi musiikkia kilpailusuoritukseensa valmistautumisessa hyödyntävä kilpailija kertoo omat suosikkikappaleensa. Ensimmäisen soittolistan on tehnyt suomalaisten minikoiraohjaajien kirkkaimpaan kärkeen vuosia kuulunut Anni Komulainen ja se löytyy täältä: SAGIn Spotify-tili https://play.spotify.com/user/agilityliitto
Kevät etenee ja agilityn harrastamistahti kiihtyy taas: tule siis vauhdilla putkeenSuomen Agilityliiton julkaisema, innolla odotettu aikakauslehti Putkeen! on ilmestynyt ensimmäistä kertaa. Numero 1/2015 on jo kolahtanut paperilehtenä tilaajien postilaatikkoihin, ja nyt se julkaistaan myös maksuttomana näyteversiona verkossa. Sähköiseen näköislehteen pääset tutustumaan täällä: Putkeen! 1/2015

Muistutus kilpailuiden ja kurssien anomiskauden päättymisestä 31.3.2015

Aikavälille 1.8.-31.12.2015 anottavien kansallisten ja aikavälille 1.1.-30.4.2016 anottavien kansainvälisten kilpailuiden sekä aikavälille 1.8.-31.12.2015 anottavien kurssien anomiskausi päättyy 31.3.2015, joten anomukset voi viimeistellä valmis anomus -tilaan.

Huomioittehan, että SAGI ottaa käsiteltäväkseen vain ne kilpailu- ja kurssianomukset, jotka on merkitty valmis anomus -tilaan 31.3.2015 mennessä! Lisäksi, jotta kilpailut voidaan myöntää, tulee kilpailuja anovalla seuralla olla aikaisemmin järjestettyjen kilpailuiden tulokset toimitettuna ajallaan Agilityliittoon sekä edellisten kausien starttimaksut maksettuna.

Lisätietoja: toimisto(at)agilityliitto.fi

Peruutus

Asian aiheuttaman huomattavan palautevyöryn johdosta Suomen Agilityliitto on päättänyt peruuttaa aiemmin 26.3.2015 julkaisemansa tarjouspyynnön koskien vuoden 2015 arvokilpailuiden valokuvaamista.

Arvioimme uudelleen mahdollisuuksia vuoden 2015 arvokilpailuiden valokuvaamisen järjestämiseksi ja tiedotamme mahdollisista muutoksista asian edistymisen mukaan.

Agilityliiton seuratoimijaseminaari ja kevätkokous 25.-26.4.2015

Suomen Agilityliiton seuratoimijaseminaari järjestetään lauantaina 25.4.2015 ja kevätkokous sunnuntaina 26.4.2015 Helsingissä, Satakuntatalon Kiltasalissa, os. Lapinrinne 1.

Lauantain seuratoimijaseminaarissa on mm. mahdollisuus keskustella kv-sääntömuutoksista Merja Suomalaisen johdolla. Liiton puheenjohtaja Petteri Kerminen kertoo miten nykysääntö on muuttanut kisatoimiston tehtäviä sekä Kennelliiton sähköisen rajapinnan tuomista muutoksista anomuksiin ja tulosten toimittamiseen. Eläinlääkäri Simona Lilius-Lappalainen eläinlääkäriasema Univetista luennoi urheilukoirien vammoista ja Timo Hämäläinen Pohjanmaan Liikunnasta ja urheilusta opastaa jäsenseuroja EU-tukien hakemisessa. Sari Parviainen alustaa agilityrankingista ja seminaarin päätteeksi osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä liiton hallitukselle.

Seuratoimijaseminaariin on  vapaa pääsy kaikilla agilityliiton jäsenseurojen jäsenillä. Lounaat ovat omakustanteisia. Seuratoimijaseminaarin ohjelma

Liiton kevätkokous pidetään sunnuntaina 26.4.15. klo 11.00 alkaen. Valtakirjojen tarkastaminen aloitetaan klo 10.00. Kevätkokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat ja viimeistään 2 viikkoa ennen kokousta toimitettavalle esityslistalle merkityt muut asiat. Kokouskutsu

Ilmoittautua voit tästä linkistä

ParAgility World Cup 2015

Vuoden 2015 ParAgility World Cup (PAWC) käydään Itävallassa 27- 30.8.2015

PAWC on tarkoitettu henkilöille, joilla on mikä tahansa fyysinen vika/vamma/haitta/vajaatoiminta tai lievä henkinen rajoite (kehitysvamma, mielenterveyden ongelma). PAWC kilpailijoiden määrää ei rajoiteta maakohtaisesti.

Kilpailukategoriat

Ryhmä 1: kilpailijat joilla on akkukäyttöinen ajoneuvo (kuten sähköinen pyörätuoli, skootteri)

Ryhmä 2: kilpailijat, joilla on käsin toimiva ajoneuvo (manuaalinen pyörätuoli)

Ryhmä 3: liikerajoitteiset kilpailijat, jotka voivat liikkua välttävän (kohtuullisen) nopeasti ja voivat käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet)

Ryhmä 4: vahvasti kävelyrajoitteiset kilpailijat, jotka voivat liikkua välttävän (kohtuullisen) hitaasti ja voivat käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet)

Ryhmä 5: kilpailijat, joiden liikkuminen on erittäin vahvasti rajoittunutta ja jotka voivat liikkua hyvin hitaasti ja käyttää apuvälineitä (kyynärsauvat, kävelykepit, tuet)

Ryhmä 6: kilpailijoilla ei ole liikerajoitetta vaan muu vika/vamma/haitta (kuten aistivamma tai halvaantunut käsi)

Ryhmä 7: kilpailijat, henkinen rajoite

Haku joukkueeseen

Joukkueeseen ilmoittautumisesta tulee lisätietoa huhtikuussa.

paragility (at) agilityliitto.fi sekä PAWC 2015 sivut löytyvät tästä

EO2015 -joukkueen kokoonpano

European Open on vuosittainen FCI:n järjestämä kaikille koirakoille avoin agilitykilpailu. Vuoden 2015 European Open -kilpailu järjestetään 23.-26.7.2015 Riedenissä, Saksassa. Kilpailun tuomareina toimivat Thomas Ebeling (GER), Anders Virtanen (FIN) ja Toshiyuki Oba  (JPN).

SAGIn hallitus on nimennyt joukkueeseen 10 mini-, 10 medi- ja 12 maksikoirakkoa EO 2015-rankingin mukaisessa paremmuus järjestyksessä.  Joukkueenjohtajaksi on valittu Tiia Vitikainen ja hänen avustajakseen Janne Karstunen.

Joukkueen kokoonpanon löydät täältä

Kysely kansainvälisten sääntöjen muutostarpeista

Lisenssinhaltijoille suunnattu kysely kansainvälisten sääntöjen muutostarpeista on nyt avattu. Vastaaminen edellyttää voimassa olevaa agilitylisenssiä.
Huomaattehan, että kysely koskee kansainvälisiä agilitysääntöjä (Linkki nykyisiin kv-sääntöihin: http://www.fci.be/medias/AGI-REG-en-479.pdf), minkä vuoksi siinä ei oteta kantaa esimerkiksi tasoluokkiin (1-2-3) ja niiden kansallisiin vaatimuksiin.

Aikarajat ovat tarkentuneet seuraavasti:

-        10.4. asti kysely lisenssinhaltijoille auki  - Linkki kyselyyn:

-        25.4. seuratoimijaseminaari, kyselyn tulosten esittely

-        20.5. asti SAGIn jäsenseuroilla ja agilitytuomareilla on mahdollisuus antaa palautetta kyselyn perusteella
tarkentuneista sääntömuutosehdotuksista

-        4.6. SAGIn hallituksen kokous, päätös sääntömuutosesityksestä

Toivomme lisensinhaltijoilta runsasta vastausten määrää jotta voimme esitellä seuroille kentän kantaa sääntömuutoksiin.

Aikaisempi SAGIn uutinen aiheesta:

Kilpailuiden ja kurssien anomiskausi päättyy 31.3.2015

Huomioittehan, että sagi ottaa käsiteltäväkseen vain ne kilpailu- ja kurssianomukset, jotka on merkitty valmis anomus -tilaan 31.3.2015 mennessä! Lisäksi, jotta kilpailut voidaan myöntää, tulee kilpailuja anovalla seuralla olla aikaisemmin järjestettyjen kilpailuiden tulokset toimitettuna ajallaan Agilityliittoon sekä edellisten kausien starttimaksut maksettuna.

Lisätietoja: toimisto(at)agilityliitto.fi

Dogbic tutuksi

Meri Satama opiskelee Vierumäellä liikunnanohjaajaksi (AMK) ja on tekemässä opinnäytetyötä aiheesta Dogbic – koiraharrastajien oma liikuntamuoto.

Meri haluaisi ohjata kevään aikana demonstraatiotunteja erilaisille kohderyhmille. Nettisivuilta www.dogbic.com löytyy eri demotuntivaihtoehdot.

Agilityliiton jäsenyhdistyksille tunnit kevään aikana pelkillä matkakorvauksilla, matkakorvaukset max 50 €, joten nyt kannattaa käyttää tilaisuutta hyväkseen. Lajia voidaan mahdollisuuksien mukaan esitellä ympäri Suomea kaikille kiinnostuneille.

Lisäksi olisi erittäin toivottavaa, että agilityn harrastajat, kilpailijat, seuratoimijat ja liiton toimihenkilöt vastaisivat oheisiin kyselyihin 20.3.2015 mennessä ja lähettäisivät ne sähköpostitse Merille.

Kyselyt:

Kysely harrastajat

Kysely kilpailijat

Kysely liiton toimihenkilöt

Kysely seuratoimija

Tule mukaan kehittämään liiton toimintaa koko harrastuskentän eduksi

Etsimme agilityn kehittämisestä  kiinnostuneita aktiivisia henkilöitä  toimikuntien ja työryhmien jäseniksi lajin kehitystyöhön. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan ole yhteydessä suoraan sinua kiinnostavaan toimikuntaan tai työryhmään tai niiden vetäjään. Etsimme myös kiinnostuneita senioritoiminnan kehittämiseen.

Kaikissa asioissa voi kuitenkin olla yhteydessä lisäksi toimistoon, toimisto(at)agilityliitto.fi

Agilityliiton toimikuntien ja työryhmien vetäjät ja yhteystiedot

Kilpailutoimikunta, kilpailu-tmk(at)agilityliitto.fi

Sari Parviainen, sari.parviainen(at)agilityliitto.fi

Koulutustoimikunta koulutus-tmk(at)agilityliitto.fi

Mia Laamanen, mia.laamanen(at)agilityliitto.fi

Viestintätoimikunta, viestinta(at)agilityliitto.fi

Taru Waldén, taru.walden(at)agilityliitto.fi

Hallintotoimikunta hallinto-tmk(at)agilityliitto.fi

Mia Laamanen, mia.laamanen(at)agilityliitto.fi

Nuorisotyöryhmä, nuoriso-tr(at)agilityliitto.fi

Heidi Viitaniemi, heidi.viitaniemi(at)agilityliitto.fi

Paratyöryhmä, paragility(at)agilityliitto.fi

Anne Juntunen, anne.juntunen(at)agilityliitto.fi

Sääntötyöryhmä, saannot(at)agilityliitto.fi

Merja Suomalainen, merja.suomalainen(at)agilityliitto.fi

Linkki SM 2014 tuloksiin

SM 2014 tulokset löytyvät täältä, jos yhdistykset tarvitsevat niistä tietoja esim. vuosikertomuksiinsa.

Junior European Open 2015 joukkue valittu

Tsekin tasavallan Rožnov pod Radhoštěmissa 10.-12.7.2015 pidettävään Junior European Open -kilpailuun lähtevä joukkue on valittu. Joukkueen johtajaksi nimettiin Tomas Berglund, joka toimi tehtävässä myös viime vuonna. Joukkueeseen valittiin seuraavat koirakot:

Maxi-joukkue

Ida Viitanen ja borcol Håp

Helena Heino ja sakpai Sissi

Helena Heino ja sakpai Pink

Helena Heino ja sakpai Fifi

Kim Berglund ja borcol Ránes

Saaga Torvinen ja borcol Leo

Suvi Reini ja sakpai Armi

Medi-joukkue

Kim Berglund ja shelam Spike

Kim Berglund ja shelam Peski

Elsi Pulli ja mudi Didi

Elsi Pulli ja mudi Skitso

Saana Koivunen ja käävil Welmu

Suvi Reini ja koohon Maggie

Lotta Tuuva ja amecoc Ossi

Mini-joukkue

Sini-Maria Kuula ja shelam Olga

Sini-Maria Kuula ja cavspa Nana

Hanna Kimmonen ja mittel Wiksu

Toivotamme joukkueelle onnea ja menestystä kisoihin!

Lisätietoa tuomarikurssista

Seuraava Suomen Agilityliiton järjestämä agility-ylituomarikurssi alkaa vuonna 2016.

Kurssiviikonloppujen ajankohdat ovat seuraavat:

• 26.-28.8.2016 ensimmäinen ratasuunnitteluun painottuva kurssiviikonloppu
  • 27.-30.10.2016 toinen kurssiviikonloppu
  • 23.-26.2.2017 kolmas kurssiviikonloppu

Kurssi järjestetään Tampereella, Varalan Urheiluopistolla.

Kurssin pääsyvaatimuksista yhtä on tarkennettu seuraavasti:
Koetoimitsijakurssin suorittaminen, toiminut vastaavana koetoimitsijana agilitykilpailuissa.

Lisävaatimus osallistujalle:
on toiminut nykysääntöjen ollessa voimassa vastaavana koetoimitsijana.

Perusteluna lisävaatimukselle on se, että tuomaritehtävään valmistautuvan on tunnettava nykysääntöjen vaatimukset kilpailujen järjestämisessä. Nykyiset säännöt ovat astuneet voimaan 1.1.2014.

Muut kurssin pääsyvaatimukset löytyvät täältä.

Kurssinjohtaja Marja Lahikainen, marja.lahikainen (at) agilityliitto.fi

Agilityliitto yhteistyöhön Varalan urheiluopiston kanssa

Suomen Agilityliitto on solminut yhteistyösopimuksen Varalan urheiluopiston kanssa. Sopimus kattaa Varalassa järjestettävät koulutustilaisuudet, seminaarit ja kokoukset. Lisäksi sopimuksen ensimmäisen vuoden aikana liitto luo koulutusjärjestelmän Varalan Valmennuskeskuksen tuella.

Liiton jäsenseurat kuuluvat sopimuksen piiriin ja voivat järjestää Varalassa omia valmennusleirejään sopimushintaan. Varalan Valmennuskeskus tarjoaa lajivalmennuksen tueksi mm. Terve Urheilija valmennus- ja koulutussisältöjä, joita ovat esimerkiksi kehon huoltoon, kuormitukseen ja palautumiseen, uneen, ravintoon ja psyykkiseen valmennukseen, tai ravitsemusvalmennukseen liittyvät kokonaisuudet. Valmennukset sisältyvät yhteistoimintakurssi –periaatteella toteutettavan leiriviikonlopun hinnoitteluun.

Jäsenseuran on mahdollista hankkia Varalasta sopimushintaan myös räätälöityä täydennyskoulutusta omille valmentajilleen ja jäsenilleen. Nämä koulutukset voivat sisältää esimerkiksi urheiluravitsemusta, harjoittelun rytmitystä, juoksukoulua tai tyttöjen ja naisten valmennuskoulutusta. Varalan kanssa suunnitellaan yhteistyössä jäsenseuroille suunnattavia koulutuspaketteja. Seurat voivat lähettää ehdotuksia tai toiveita koulutuspakettien sisältöihin koulutustoimikunnalle, sähköposti koulutus-tmk@agilityliitto.fi.

Koiria ei Varalan urheiluopistoon saa viedä mutta Varalan kautta on varattavissa samaan sopimushintaan huoneita lähistöllä sijaitsevasta hotelli Rosendahlista, jossa koirat ovat sallittuja.

Lisätietoja sopimuksen sisällöstä ja menettelytavoista saa toiminnanjohtajalta, os. toiminnanjohtaja@agilityliitto.fi tai puh. 045 1226300.

Suomen Agilityliiton yleinen avustus nuorisotoiminnan järjestämiseen seuroissa

Suomen Agilityliitto jakaa tänä vuonna yhteensä 1500 € yleisinä avustuksina seuroille nuorisotoiminnan järjestämiseen. Yleisen nuorisoavustuksen haku on auki 4.3.-5.4.2015.

Hakemukset tulee lähettää sähköisesti nuoriso työryhmälle nuoriso-tr (at) agilityliitto.fi.

Avustusta hakevat seurat laativat vapaamuotoisen hakemuksen, josta käy ilmi avustuksen käyttötarkoitus, toimintasuunnitelma, arvioitu budjetti sekä anottavan avustuksen suuruus. Yleisestä avustuksesta hakijoille jaettavat summat päätetään hakemusten perusteella hakuajan päätyttyä nuorisotyöryhmässä, joka esittää avustuksen saajat koulutustoimikunnalle ja edelleen hallitukselle.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan päätöksistä sekä myönnetyistä summista suoraan hallituksen 26.4. kokouksen jälkeen. Myönnetyt avustukset maksetaan seuroille todellisten kustannusten mukaan eli tositteita vastaan tapahtuman jälkeen.

Lisätiedot: nuoriso-tr (at) agilityliitto.fi

Nuorisoleiripaikkakunta 2015!

Haemme nuorisoleiripaikkakuntaa vuodella 2015! Toivomme seuroilta kiinnostusta hakea nuorisoleiri-isännyyttä! Tätä kautta yhdistyksellä on loistava tilaisuus saada omalle paikkakunnalleen nuorille agilityohjaajille suunnattua ja räätälöityä valmennusta.

Suomen Agilityliitto (SAGI) tarjoaa jäsenyhdistyksilleen mahdollisuuden toimia isäntänä nuorisoleirillä. Yhdistyksen tulee hakemuksessaan esittää agilitykoulutustilan käyttömahdollisuudet, luentotilat, fysiikkavalmennuksen tilat sekä majoitusmahdollisuudet.

Leiri järjestetään 4.-6.8.2015

Haku: Sähköisellä lomakkeella 4.3. – 5.4.2015, SAGIn hallitus vahvistaa leiripaikkakunnan valinnan 26.4.2015 kokouksessaan.

Lisätiedot: nuoriso-tr(at)agilityliitto.fi

Hakulomake löytyy täältä

Arvokisojen tuomareiden ja avustavien tuomareiden vahvistuksia

SM-kilpailut:

2015 arvostelevat tuomarit Mika Moilanen, Pertti Siimes ja Jan Egil Eide (NOR), avustaviksi tuomareiksi on vahvistettu Jari Suomalainen, Jari Tienhaara ja Anne Viitanen.

2016 arvostelevat tuomarit Kari Jalonen, Jari Helin ja Lee Gibson (UK).

Maajoukkuekarsinnat:

2015 arvostelevat tuomarit Marjo Heino ja Heidi Viitaniemi, avustaviksi tuomareiksi Martti Salonen ja Salme Mujunen.

2016 arvostelevat tuomarit Jari Suomalainen ja Anne Viitanen.

Valtakunnallinen paragilitykoulutus 2015

Valtakunnallinen paragilitykoulutus järjestetään Kuopiossa Musti ja Mirri -Areenalla 11.-12.4.2015, kouluttajana toimii Harri Katainen.

Osallistujalla tulee olla vähintään C-harrastuslisenssi.  Ohjaajalla tulee olla joko para-erityislupa tai lääkärintodistus, josta käy ilmi parakilpailuun osallistumisen kriteerit täyttävä diagnoosi.

Ensisijaisesti koulutukseen pääsevät ilmoittautuneet yhdellä koiralla. Jos paikkoja jää, voidaan ottaa mukaan saman ohjaajan toinenkin koira.

Paikkoja on enintään 16 koirakolle, päivän kesto riippuu osallistujien määrästä, kuitenkin enintään 8 tuntia.

Hinta on 25€/koira/päivä

Ilmoittautumaan pääsee tästä linkistä. Ilmoittautumiset viimeistään 3.3.2015 mennessä.

Lisätietoja paragility@agilityliitto.fi

Ongelmia sisäänkirjautumisessa hakulomakkeelle?

Sähköisen hakulomakkeen käyttäjätunnuksena toimii kunkin ohjaajan henkilökohtainen Sportti-ID eli lisenssinumero. Salasana on Sporttirekisterin oma salasana, joka eroaa kilpailuihin ilmoittauduttaessa käytettävästä KITU-järjestelmän salasanasta. Mikäli et muista sporttirekisterin salasanaasi, pyydä Sporttirekisteristä uusi salasana painamalla kirjautumissivun oikeassa alalaidassa sijaitsevaa “unohditko salasanasi” -linkkiä. Järjestelmä lähettää sinulle välittömästi uuden salasanan lisenssitiedoissasi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Mikäli et saa uutta salasanaa sähköpostiisi, se saattaa johtua siitä, että sähköpostiosoitteesi on vaihtunut lisenssin lunastamisen jälkeen tai että olet lisenssiä lunastaessasi näppäillyt sähköpostiosoitteesi väärin. Tässä tapauksessa lähetä asiasta korjauspyyntö osoitteeseen toimisto@agilityliitto.fi, niin sähköpostiosoitteesi korjataan Sporttirekisteriin.

Tulossa kysely KV-sääntöjen kehittämisestä

Kansainvälisiä agilitysääntöjä päivitetään noin viiden vuoden välein. Nykyiset kv-säännöt tulivat voimaan 1.1.2012 ja uudet kv-sääntöjen tulevat voimaan tämän hetken tiedon mukaan 1.1.2017. Kansainväliset agilitysäännöt vahvistaa FCI:n hallitus ja niiden päivittämisestä vastaa FCI:n nimeämä agilitydelegaatio. Suomen FCI-delegaatti on Risto Ojanperä ja hän vie Suomen ehdotukset agilitydelegaation kokoukseen.

KV-sääntöjä päivitettäessä jokaisella maalla on mahdollisuus esittää oma hyvin perusteltu ehdotuksensa agilityn kehittämiseksi. Etukäteen on jo tiedossa, että mahdollisuudet kansainvälisten sääntöjen kehittämiseen ovat rajalliset, sillä eri maiden ehdotuksia tulee olemaan runsaasti ja ne ovat osin myös ristiriitaisia keskenään.

Risto Ojanperälle halutaan antaa Suomesta mahdollisimman hyvät eväät edustaa maatamme neuvotteluissa. Tätä varten on tarpeen koota palautetta lisenssinhaltijoilta, agilitytuomareilta ja agilityseuroilta.

Lisenssihaltijoille laaditaan kysely, joka avautuu maaliskuun puolen välin jälkeen ja jonka vastausaika on 10.4. saakka. Agilitytuomareilta pyydetään erikseen ja ryhmänä kv-säännöistä palautetta sähköpostitse.

Lisenssinhaltijoilta ja tuomareilta saatu palaute käydään läpi SAGIn seuratoimijaseminaarin yhteydessä järjestettävässä keskustelutilaisuudessa. Tämän jälkeen agilityseuroilla on vielä mahdollisuus antaa palautetta. Aikarajat tarkentuvat kevään kuluessa.

Agilityliiton sääntötyöryhmä vastaa kv-sääntöjen kehittämiseen liittyvän kyselyn laatimisesta sekä palautteen keräämisestä ja koostamisesta.

Sääntötyöryhmän puheenjohtaja

Merja Suomalainen merja.suomalainen@agilityliitto.fi

Kuun vaihteessa sulkeutuvat ilmoittautumiset ja kyselyt

31.1.2015 sulkeutuvat seuraavat ilmoittautumiset ja kyselyt:

EO 2015 joukkueeseen haku tiedot löydät täältä

Junior EO-2015 joukkueeseen ja joukkueenjohtajan haku tiedot löydät täältä