Muistutus osallistumisoikeuden rajoituksista

Muistutamme seuroja ja tuomareita osallistumisrajoitteista, jotka koskevat venäläisten ja valkovenäläisten tuomareiden ja näissä maissa asuvien koiranomistajien osallistumista Kennelliiton alaisiin koiraharrastustapahtumiin.

Samoin muistutamme Olympiakomitean suosituksista ja linjauksista koskien urheilutapahtumia ja niiden järjestämistä Suomessa. Osallistumiskielto koskee seuroja, urheilijoita, valmentajia ja toimihenkilöitä, jotka edustavat Venäjää tai Valko-Venäjää kansainvälisessä kilpailutoiminnassa. Suomen Olympiakomitea ei suosittele, että suomalaisurheilijat osallistuvat kilpailutoimintaan, jossa mukana on Venäjää tai Valko-Venäjää edustavia urheilijoita.

Kennelliiton ohjeistukset osallistumisrajoituksista: https://www.kennelliitto.fi/tietoa-meista/uutiset/suomen-kennelliitto-asettaa-uusia-rajoitteita-ukrainan-sodan-vuoksi

Olympiakomitean julkilausumat tilannekuvasta: https://www.olympiakomitea.fi/2022/02/28/paivittyva-tilannekuva-venajan-hyokkayksen-vaikutuksesta-urheiluun/

Suomen Agilityliitto