Osallistumiskriteerit 2014

Maajoukkueen karsintakilpailu 2014 tulosvaatimukset

Maajoukkueen karsintakilpailun osallistumiskriteerit pidetään ennallaan vuonna 2014.

Tulosvaatimukset ovat koirakkokohtaisia. Koirakon (ohjaaja ja koira) tulee täyttää jompikumpi seuraavista kriteereistä:

·         Vuoden 2014 suomenmestari tai

·         Koirakon tulee olla saavuttanut 9.7.2013 – 16.6.2014 välisenä aikana kolmosluokassa vähintään seitsemän (7) nollatulosta. Nollatuloksista kaksi (2) saa olla hyppyradalta. Seitsemän nollatuloksen pitää sisältää vähintään yksi (1) nollavoitto ja yksi (1) tuplanollatulos*. Nollatuloksia pitää olla saatu vähintään kolmelta (3) eri tuomarilta.

Kaikkien kolmosluokassa kilpailleiden koirien nollatulokset on kerätty ns. nollalistaan, josta löytyy tiedot myös muiden osallistumiskriteereiden täyttymisestä. Lista löytyy osoitteesta: http://palvelut.agilityliitto.fi/mj2014/. Ilmoittautumisaika päättyy 16.6.

*) Tuplanolla: Suomessa samalla paikkakunnalla, samana päivänä, kunkin koiran peräkkäisissä kolmosluokan kilpailuissa tehdyt nollatulokset, tuplanollan nollista vain toinen saa olla hyppyradalta. Tuplanollan molemmat nollat kelpaavat vaadittujen seitsemän (7) kpl:n nollien lukumäärään. Tuplanollat tullaan todentamaan SAGI:n tulostietokannasta, joten tuplanollia ei tarvitse varmentaa koiran kilpailukirjaan.

Esimerkki: Jos paikkakunnalla on kolme starttia, tuplanolla toteutuu mikäli koirakko tekee nollatuloksen ensimmäisessä kilpailussa, on poissa toisesta kilpailusta ja tekee nollan kolmannessa kilpailussa (koiran peräkkäiset startit). Tuplanolla ei toteudu, mikäli kolmesta startista keskimmäisen tulos ei ole nolla.

Kilpailut, joissa kilpailukirjaan merkittävä tulos muodostuu kahdesta osasuorituksesta (SM-kilpailut, maajoukkueen karsintakilpailu) eivät kelpaa ns. tuplanollaksi, koska kyseessä katsotaan olevan vain yksi kilpailu.

Maajoukkueen karsintakilpailuun osallistuvan ohjaajan on oltava Suomen kansalainen, ja hänellä on oltava voimassa oleva kilpailulisenssi. Ohjaaja edustaa sitä yhdistystä, jonka kilpailulisenssillä hän kilpailee. Kilpailulisenssinhaltijan tulee noudattaa kulloinkin voimassa olevaa Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n vahvistamaa antidopingsäännöstöä.

Maajoukkueen karsintakilpailussa osallistumisoikeus on koirilla, jotka ovat tunnistusmerkittyjä ja rekisteröityjä Suomen Kennelliiton rotukoirarekisteriin vähintään 12 kuukautta ennen MM-kilpailua. Kiimassa olevan nartun tulee käyttää juoksusuojaa kilpailupaikalla ja sen talutushihnaan tulee sitoa punainen nauha merkiksi juoksuajasta. Juoksusuoja poistetaan kilpailusuorituksen ajaksi.

Koira, joka on osallistunut FCI arvokilpailuun, osallistuu jatkossa FCI arvokilpailujen ja PM-kisojen karsintakilpailuun FCIn mittauksen perusteella vahvistetussa kokoluokassa siitä huolimatta, että koiran kokoluokkaa olisi kansallisesti muutettu. Karsintakriteerit on saavutettava koiran kansallisesti vahvistetussa kokoluokassa.

Kansallisten kilpailujen tulosten nojalla saavutettu ranking-tulos/kiintiöpaikka määräytyy koiran kansallisessa kokoluokassa, mutta koira osallistuu FCI arvokilpailuun FCIn vahvistamassa kokoluokassa.