Agility Veikkauksen pelikohteena SM-kilpailujen aikana

#smagi2021 #agilitysm2021 #agility #agilityurheilu #agilityteamturku #tsaury #suomenagilityliitto #agilityliitto

Agilityn SM-kilpailut järjestetään 28.–29.8.2021 Turussa Veritas Stadionilla.

Veikkauksen kohteina agilityn SM-kilpailuissa ovat medikoirakoiden yksilökilpailu sekä minikoirien joukkuekilpailu, pelimuotojen ollessa Voittajaveto ja Supertripla. Voittajavedossa lyödään vetoa pelikohteen voittajasta, Supertriplassa tarkoituksena on arvata kilpailun kolme parasta, niiden ollessa oikeassa järjestyksessä. Kohteet tulevat näkyviin vasta kohteen auettua mutta ovat tarkasteltavissa jo keskiviikkona Veikkauksen myyntipisteisiin jaettavassa pelilistassa.

Medikoirakoiden yksilökilpailu

Tänä vuonna kisatun Halli-SM kilpailun perusteella medikoirakoiden yksilökilpailusta odotetaan tasaista. Kohdelistalle on poimittu Suomen agilityrankingin 35 kovinta koirakkoa viimeisen tuloskriteerien keruupäivän 31.7.2021 mukaisessa järjestyksessä. Lisäksi listan ulkopuolella olevista koirakoista löytyy monta kovaa mestariehdokasta.

Hienoista ennakkosuosikin asemaa voitaneen sovitella Joensuuhun tänä vuonna halli- sekä Snookerin SM-kultaa voittaneelle koirakolle Miux/Hirvonen, Lempäälän lähes kaiken kokeneelle ja arvokilpailuja vuodesta toiseen hallinneelle Kisu/Männistö-Rahuselle sekä Järvenpään tuulennopealle Flaksi/Kollaselle.
Luokan kärkeen tänä vuonna nousseet vielä lähes juniori-ikäiset koirat, kotiyleisön edessä agiliitävä Daim/Sori sekä Kaakkois-Suomesta saapuva Arvo/Hietasara ovat poimineet suuren määrän kärkisijoja kauden kilpailuistaan, riittääkö heidän kantti jo ensimmäisissä SM-kisoissa aina kultaan saakka? Myös Vantaan 2019 SM-kilpailuista pronssia pokanneelta Mona/Hyvöseltä odotetaan varmaa suoritusta tänäkin vuonna.

Veikkaamisen kannalta jännittäväksi tilanteen tekee kohdenumero 36 ’Muu Voittaja’. Listan ulkopuolelta mestariehdokkaita voidaan poimia useita, muun muassa kisojen lähestyessä huimaan vireeseen kuntoutunut Typy/Kalliomäki, hallitseva mestaripari Oodi/Liukka, halli-SM 2021 pronssille yltänyt Nixi/Turula ja monta muuta.

Kohde avautuu pelattavaksi perjantaina 27.8. ja sulkeutuu hieman ennen luokan alkua.

Minikoirakoiden joukkuekilpailu

Minikoirakoiden joukkuekilpailu on aina yllätyksellinen, puhtailla radoilla joukkueista kuka tahansa voi nousta kärkikamppailuun, joten tässä kannattaa rohkeasti pelata omaa suosikkiaan. Koronan vuoksi edellinen joukkue-SM kisattiin Vantaalla 2019, jonka jälkeen useissa joukkueissa on tapahtunut muutoksia. Edellisten kisojen ykkönen Agility-Team Turku on kotikentällään varmasti yksi ennakkosuosikeista.

Yksilörankingin perusteella oma sanansa kultataistoon on sanottavana muun muassa Tampereen Seudun Koirakerholla ja Mikkelin agilityharrastajilla. Entä mitä tekeekään edellisten kisojen hopeamitalisti Kirkkonummi yhdistettynä Pirkanmaan alueen kiitureiden kanssa, kirkastuuko mitali KKK-PIRKU yhteisvoimin kultaiseksi?
Hienoista yllättäjän viittaa voi myös sovitella aikaisempina vuosina kärkeä kolkutelleelle ja pronssia edellisissä kisoissa napanneelle Suomen Kääpiösnautserikerholle.

Kohde avautuu pelattavaksi lauantaina 28.8. ja sulkeutuu hieman ennen luokan alkua.