Kansallinen agilitysäännöstö koostuu seuraavista osioista: A kilpailusääntö, B laji- ja arvosteluohjeet, C yleiset säännöt, ohjeet ja määräykset sekä D lajin toimintaohjeet.

Agilitysäännöstön sisältämät säännöt ja ohjeet löytyvät materiaalipankista.

toimisto (at) agilityliitto.fi ja saannot (at) agilityliitto.fi

Agilityvalion arvo (FI AVA) ja hyppyvalion arvo (FI AVA-H)

FI AVA ja FI AVA-H arvot myöntää Suomen Kennelliitto valionarvosäännön mukaisesti.

Viimeisimmät säännöt löytyvät Suomen Kennelliiton kotisivuilta.

Kilpailukirja

Kilpailukirja koostuu kahdesta asiakirjasta - mittaustodistuksesta ja tuloskirjasta. Kilpailukirjan molemmat asiakirjat tulee ottaa mukaan kisapaikalle. Ohjaajalla itsellään ei ole oikeutta tehdä kilpailukirjaan mitään muutoksia tai lisäyksiä. Mikäli kilpailukirjaan on tehty sinne kuulumattomia merkintöjä, ohjaajan tulee kustannuksellaan hankkia uusi kilpailukirja sekä vahvistuttaa uusi kirja agilitytuomarilla.

• Tuloskirjan vahvistaminen ja tuloskirjan merkinnät löytyvät säännöstä D.11 Kilpailukirja.
  • Agilitytuomari mittaa koiran ohjeen D.10 Kokoluokan määrityksen toimintaohje -mukaisesti.
  • Tulosvaatimukset luokkanousuihin ja 3 luokan sertifikaatteihin löytyvät säännöstä D.12 Tasoluokan siirtymissäännöt.

Yllämainitut säännöt löytyvät agilitysäännöstöstä.

Monet seurat myyvät tuloskirjoja kilpailuiden yhteydessä. Hinnat voivat vaihdella. Tuloskirjoja voi myös ostaa Showlinkin verkkokaupasta.