FCI JOAWC2020 on peruttu

Valitettavasti maailmanlaajuisen koroanaviruspandemian vuoksi, ensi kesän FCI JOAWC 2020 -kisat on peruttu. Päätös oli Suomen Agilityliiton, Suomen Kennelliiton ja FCI:n yhteinen.

FCI JOAWC 2020 on lasten ja nuorten kilpailu. Vaikka tuo ikäryhmä ei kuulu koronaviruksen riskiryhmään, on se yleisellä tasolla yksi herkimpiä ja haavoittuvampia kohderyhmiä. Suomen Agilityliitto, Suomen Kennelliitto ja FCI haluavat toimia vastuullisesti ja ennaltaehkäistä viruksen leviämistä.

FCI JOAWC 2020 –työryhmä teki kaikkensa, jotta kilpailut olisi voitu järjestää. Kilpailun suunnittelemisen ja toteuttamisen jatkaminen näin epävarmassa tilanteessa on kuitenkin ollut mahdotonta, sillä esimerkiksi sponsoreita, näytteilleasettajia ja talkoolaisia on ollut mahdotonta saada. Myöskään kisaajat eri puolilta maailmaa eivät ole uskaltaneet ilmoittautua kisoihin, sillä lentokoneet eivät lennä, matkoja ei voi varata jne.

Kilpailujen perumisesta huolimatta, ensi syksynä järjestetään maajoukkueleiritys 40 maajoukkueeseen valitulle koirakolle.

Vuonna 2021 kisat ovat Portugalissa.

Suomelle sen sijaan on myönnetty vuoden 2022 FCI JOAWC-kilpailut!