Koulutusohjaajakurssit uudistuvat

Vuonna 2017 käynnistynyt Suomen Agilityliiton koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämishanke (KOVAKE) on edennyt uuden mallin mukaisten kurssien pilotointivaiheeseen. Vuonna 2020 käyttöön otettava uusi agilityvalmentajan urapolku muodostuu kolmen tason (VOK1, VOK2, VOK3) koulutuskokonaisuuksista. Vanhat koulutusohjaajan perus- ja jatkokurssit sulautuvat osaksi uutta järjestelmää. Lisäksi nykyisille koulutusohjaajille järjestetään täydennyskoulutusta valmennusosaamisen päivittämiseksi ja täydentämiseksi.

Uuden agilityvalmentajan urapolun ensimmäinen kurssi on Agilityn apuvalmentajakurssi (AVA1) ja se pätevöittää apuvalmentajana toimimiseen. Kurssi on tarkoitettu kaikille agilityvalmentajana toimimisesta kiinnostuneille. Kokemusta valmentajana toimimisesta ei tarvita. Agilityn harrastaminen oman koiran kanssa ja kiinnostus valmentajana toimimisesta riittää ennakkotiedoksi kurssille osallistumiseen. Kurssin pituus on noin 15 tuntia. Kouluttajana AVA1-kurssilla toimivat SAGIn liittokouluttajat pilottivaiheessa, myöhemmin kurssin vetämisoikeudet avataan laajemmin.

Seuraavan tason agilityvalmentajakursseista (AVA2 ja AVA3) tiedotetaan myöhemmin.

Tiedustelut KOVAKE-hankkeesta ja kiinnostus AVA1-tason pilottikursseihin:

Sanna Lehtonen sklehtonen@gmail.com ja koulutus-tmk@agilityliitto.fi