Maajoukkueiden joukkueenjohtajahaku sekä maajoukkueen leiripäivät

Joukkueenjohtajahaku

Suomen agilityliitto hakee edustusjoukkueilleen joukkueenjohtajia. Tarkemmat tiedot hausta löytyy hakulomakkeesta. Haku päättyy 4.3.2020.

Vuoden 2020 arvokisat ja maajoukkueen leiripäivät

Vuoden 2020 kansainvälisistä arvokilpailuista EO-kilpailut järjestään 30.7.-2.8.2020 Englannissa, PM-kilpailut 15.-16.8.2020 Norjassa ja MM-kilpailut 9.-13.9.2020 Virossa. Maajoukkueiden yhteiset leiripäivät ovat EO-joukkueen osalta 23.-24.05.2020, PM- ja MM-joukkueen osalta 27.-28.06.2020 sekä MM-joukkueella on vielä yhteinen leripäivä 4.7.2020.

Mitä joukkueenjohtaja tekee?

Joukkueenjohdon tärkein tehtävä on luotsata joukkue sujuvasti läpi arvokilpailuista. Joukkueenjohtaja toimii joukkueen ja kilpailujärjestäjän välissä varmistaen, että kaikki oleellinen tieto välittyy eteenpäin. Tehtävä vie aikaa ja on kilpailupäivinä intensiivistä, mutta on myös erittäin palkitseva. Joukkueenjohto nimittäin elää joukkueen mukana ja on joukkueen tukena kilpailupäivien aikana, jotta kilpailijat voivat keskittyä kilpailemiseen täysipainoisesti ilman stressiä käytännön asioista.

Joukkueenjohtoon valittavalla henkilöllä on rautaiset hermot, erinomaiset vuorovaikutustaidot sekä kyky pitää langat käsissä tiukassakin paikassa. Kokemus arvokilpailuista katsotaan eduksi, mutta tehtävä ei itsessään vaadi pitkän linjan agilityosaamista vaan organisointitaidot ovat tässä tärkeämmässä roolissa. Tehtävä sisältää ennakkovalmisteluja ennen kilpailuja, kilpailupaikalla hoidettavia asioita sekä kilpailujen jälkeen yhteen vedettäviä lankoja.

Joukkueenjohtoon valittavan fysioterapeutin tulee olla myös eläinfysioterapeutti, jotta hän voi huolehtia koko joukkueesta.

Joukkueenjohtajan tehtävistä löydät listauksen osoitteesta: http://bit.ly/sagi_jojo2020

Muokattu 25.2. klo 14.30: Lisätty joukkueenjohtajan tehtävät