Maajoukkuekarsintojen ensimmäinen osakilpailu kilpaillaan viikonloppuna 24.-25.2. Vantaalla

Kuva: Jukka Pätynen/koirakuvat.fi

Huomenna käynnistyy agilityn maajoukkuekarsintojen ensimmäinen osakilpailu vuosimallia 2024!

Tämän viikonlopun kilpailu käydään lauantaista sunnuntaihin 24.-25.2. Vantaan Ojanko Areenalla, missä maajoukkueita pääsevät karsimaan Markku Kaukinen sekä Norjasta saapuva Kine Eimhjellen, jotka ovat suunnitelleet mitä taidokkaampia ja kinkkisempiä ratakuvioita kisaajiemme päiden menoksi.

Viikonlopun aikana on siis odotettavissa todella jännittäviä ja upeita hetkiä Suomen agilityn parhaimmiston toimesta. Avustavina tuomareina Markulle ja Kinelle toimivat Miia Kallio ja Arto Laitinen. Miialle on iso kunnia päästä avustavaksi tuomariksi viikonlopun karsintoihin. Hän odottaa viikonlopulta näkevänsä hienoa koirakoiden yhteistyötä, mielenkiintoisia ratoja, vauhdikasta menoa ja toivottavasti paljon myös onnistuneita suorituksia. Koko tuomaristo halusi toivottaa kaikille onnea kisaan. Kilpailun ylituomarina toimii Kati Wala-Bruin.

Kilpailut alkavat molempina päivinä Ojangossa klo 8.00 ja kilpailujärjestys on seuraava:

24.2.2024: medit, minit

25.2.2024: maksit, pikkumaksit

Maajoukkuekarsintoja pääsee seuraamaan joko paikan päällä tai vaikkapa kotisohvalta AgiLiven kautta. AgiLiven katseluoikeuden voi ostaa hintaan 6 €/päivä tai 10 €/koko tapahtuma. Kilpailut käydään yhdellä kentällä ja lähetys sisältää kiinteän kuvan kisakentältä, lähtölistat, ratojen tulostilanteen, ajanoton (ei virheitä/sijoituksia), selostuksen kaikissa luokissa sekä mielenkiintoisia haastatteluita.

Kaikki AgiLiven tuotot vuodelta 2024 tullaan ohjaamaan maajoukkuetoiminnalle.

Kaikki olennainen tieto kisoista - olit sitten kisaaja tai katsoja - löytyy agiarvokisat.com-sivustolta: https://agiarvokisat.com/maajoukkuekarsinnat/

Muista myös ottaa seurantaan Suomen Agilityliiton Facebook ja Instagram sekä merkitä meidät mukaan menoon, jaamme tunnelmia kisapaikalta pitkin viikonloppua.

Suomen Agilityliitto toivottaa kilpailijoille onnistuneita suorituksia ja kaikille mukavaa kilpailuviikonloppua!