Muutoksia Agilityliiton jäsenmaksuihin, seurojen starttimaksuihin ja lisenssien hintoihin 2022

Muutoksia Agilityliiton jäsenmaksuihin

Suomen Agilityliiton vuosikokous päätti 20.11.2021 jäsenmaksujen muuttamisesta vuodelle 2022. Uudet hinnat ovat seuraavat:

Varsinaisten jäsenseurojen jäsenmaksu vuonna 2022, lisenssejä per 31.12.2021 (suluissa jäsenmaksu vuonna 2021)

• 0 lisenssiä, 100 euroa (80 euroa)
  • 1–10 lisenssiä, 140 euroa (120 euroa)
  • 11–50 lisenssiä, 320 euroa (220 euroa)
  • 51–100 lisenssiä, 600 euroa (400 euroa)
  • yli 100 lisenssiä,700 euroa (500 euroa)
  • Kannatusjäsen 500 euroa (500 euroa)

Liittymismaksua vuodelle 2022 ei aseteta. Jäsenmaksun lisäksi varsinaisilta jäsenseuroilta peritään vuosittain 15 euroa Tuplaturva-vakuutuksen omavastuuna.

Jäsenmaksu nousee ensimmäistä kertaa vuoden 2019 jälkeen.

Hallituksen päätös seurojen starttimaksujen muutoksesta vuodelle 2022

Agilityliitto perii seuroilta yksittäisistä starteista starttimaksuja kansallisissa kilpailuissa. Starttimaksulla tarkoitetaan liiton seuroilta jokaisesta toteutuneesta startista perimää maksua, ei seurojen kilpailijoilta perimää osallistumismaksua kilpailusta. Seurat määrittävät itsenäisesti kunkin kilpailun osallistumismaksun.

Starttimaksuista kertyvällä tulolla katetaan muun muassa toimiston henkilöstökuluja sekä kilpailu- ja tulospalvelujärjestelmän (KITU) ylläpitämisestä ja päivittämisestä aiheutuvia kuluja.

Korotus esiteltiin liiton syyskokouksessa 20.11.2021, jonka jälkeen Agilityliiton hallitus päätti kokouksessaan 21.11.2021 korottaa kansallisten kilpailuiden starttimaksua  0,2 eurolla/startti, jolloin uusi starttimaksu on 1.1.2022 alkaen 1 euro/startti.

Uusi lisenssimuoto nuorille ja lisenssihintojen muutoksia vuodelle 2022

Vuosi 2022 tuo agilitylisensseihin muutoksia. Nuorille julkaistaan uudet B1- ja B2-syyslisenssit ja muiden lisenssien hintoja korotetaan. Agilityliiton hallitus päätti uusista hinnoista 21.11.2021.

Lisenssimuoto Lisenssin hinta 2022 Vakuutuksen osuus 2022 Hinta yhteensä 2022

A-lisenssi

49,00 € 25,00 € 74,00 €
B1-lisenssi 30,00 € 12,00 € 42,00 €
B2-lisenssi 30,00 € 12,00 € 42,00 €
C-lisenssi 19,00 € 15,00 € 34,00 €
7 vrk lisenssi 13,00 € 13,00 € 26,00 €
Syyslisenssi 17,00 € 25,00 € 42,00 €
B1-syyslisenssi (uusi) 15,00 € 12,00 € 27,00 €
B2-syyslisenssi (uusi) 15,00 € 12,00 € 27,00 €

Agilitylisenssin yhteydessä myytävän Sporttiturva-vakuutuksen hintaa korotettiin reilusti vuodelle 2021, koska lajissa tapahtuneiden tapaturmien määrä kasvoi. Tämän johdosta vuoden 2021 lisenssihintojen korotus pidettiin Agilityliiton hallituksen 11.11.2020 kokouksen päätöksellä maltillisena ja kokonaishinta saatiin pidettyä muiden urheilulajien lisenssihintoihin verrattuna huokeana.

Vakuutuksen hinta nousee vuodelle 2022, mutta nousu on pienempi kuin vuonna 2021. Vastapainoisesti lisenssien hintaa korotetaan, koska lisenssitulojen merkitys on liitolle suuri. Lisenssitulojen osuus liiton tuloista on yli 50 prosenttia. Lisenssien määrällä on myös iso merkitys liiton asemalle urheiluyhteisössä ja haettaessa lajille julkista rahoitusta, joka on myös merkittävä tulonlähde liitolle. Toivommekin, että jäsenseuramme kannustavat jäseniään hankkimaan jonkin Agilityliiton alaisen lisenssin, koska tulot ohjataan agilityharrastajien ja -kilpailijoiden toimintaan valtakunnallisesti.

Sporttiturva-vakuutus tuo Terveysmestarin puhelun päähän

Mikäli agilitylisenssi on lunastettu vakuutuksellisena, lisenssinhaltija sitoutuu samalla Pohjola Vakuutus Oy:n myöntämän Sporttiturvan vakuutusehtoihin. Sporttiturva-urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (enintään 3  kuukauden pituisilla matkoilla).

Sporttiturvaan kuuluu myös Pohjola Terveysmestari -palvelu. Vahingon sattuessa puhelinpalvelussa (puh. 0100 5225) vastataan vuoden jokaisena päivänä klo 7-23. Asioinnin yhteydessä hoituu sekä terveys- että vahinkoasia samalla puhelinsoitolla. Puhelimeen vastaa aina terveydenhuollon ammattilainen, joka tarvittaessa varaa  ajan lähimpään  hoitolaitokseen OP:n kumppaniverkosta. Terveysmestari tekee puhelun yhteydessä korvausratkaisun ja välittää tiedon vahingon korvattavuudesta hoitolaitokseen. Hoitoon pääsee nopeasti ja asiakas välttyy turhilta käynneiltä ja soitoilta. Lue lisää Terveysmestari-palvelusta

Vuoden 2022 lisenssien myynti on tarkoitus aloittaa aikaisempien vuosien tapaan 15.12.2021. Samassa yhteydessä päivittyvät myös lisenssivakuutusten tuoteselosteet.