Suomen Agilityliitto hyväksyttiin Suomen Olympiakomitean varsinaiseksi jäseneksi

Suomen Olympiakomitean liittokokous hyväksyi 26.11.2016 Suomen Agilityliiton jäsenhakemuksen ja otti Suomen Agilityliiton Olympiakomitean varsinaiseksi jäseneksi.

Uusi Suomen Olympiakomitea perustettiin kesäkuussa 2016 kun vanha Olympiakomitea ja suomalaisten urheilujärjestöjen kattojärjestö Valo yhdistyivät. Uusi Olympiakomitea aloittaa virallisesti toimintansa 1.1.2017. Uusi Olympiakomitea toimii kansallisena olympiakomiteana ja huolehtii muun muassa Suomen osallistumisista olympialaisiin. Tämän ohella uusi Olympiakomitea johtaa suomalaisen huippu-urheilun, liikuntaharrastuksen ja liikunnallisen elämäntavan kehittämistä ja edistämistä. Olympiakomitean jäseninä ovat liikunnan, huippu-urheilun tai muun urheilun edistämiseen pyrkivät valtakunnalliset järjestöt.

“Olympiakomitean varsinaisena jäsenenä Suomen Agilityliitto on suomalaisen urheiluperheen täysivaltainen jäsen”, kommentoi Agilityliiton varapuheenjohtaja Jouni Kautto. “Päätös osoittaa, että urheiluyhteisö tunnustaa agilityn liikuntalajiksi ja antaa Agilityliitolle mahdollisuuden olla mukana vaikuttamassa suomalaisen urheilukentän kehitykseen. Suuri kiitos tästäkin saavutuksesta kuuluu kaikille harrastajille ja aktiiveille, jotka ovat omalta osaltaan auttaneet tekemään agilityä tunnetuksi valtakunnallisesti ja paikallisesti.”