Suomi lähettää para-agilityn maailmanmestaruuskilpailuihin neljä ohjaajaa ja seitsemän koiraa - kilpailut alkavat Hollannissa 30.8.

Suomi lähettää tällä viikolla 30.8.-3.9. käytäviin para-agilityn maailmanmestaruuskilpailuihin (PAWC) neljän urheilijan ja seitsemän koiran joukkueen:

Anne Juntunen ja saksanpaimenkoira Aava (maksi)
Anne Juntunen ja saksanpaimenkoira Aslan (maksi)

Jonna Malmberg ja monirotuinen Ropperi (mini)
Jonna Malmberg ja patterdalenterrieri Trofi (mini)

Marika Ruohonen ja australiankelpie Zalama (intermediate)
Marika Ruohonen ja australiankelpie Tykki (intermediate)

Minna Muranen ja kääpiöpinseri Sissi (mini)

Joukkueenjohtajana toimii Reetta Kangaslampi, joka valmistautuu kilpailuihin innolla:

"Odotan kilpailulta tasokasta, monipuolista ja rohkeaa agilityä, jossa suomalaiset pääsevät varmasti näyttämään taitojaan kansainvälisesti. Odotan myös näkeväni paljon eri taustoista tulevia kilpailijoita ja monenlaisia ohjausratkaisuja, mikä onkin ehdottomasti yksi kiehtovimmista puolista PAWC-kisoissa!"

Maailmanmestaruuskilpailuihin lähtee Kangaslammen mukaan todella kokenut joukkue, jonka jäsenille PAWC-kilpailut ovat jo tuttu juttu.

"Joukkueessa useammalla ohjaajalla on kaksi koiraa samassa luokassa, mikä luo omaa jännitystä ja haastetta kisaradoille. Ohjaajien agilitykuntoa testataan ihan toden teolla. Meiltä lähtee taitavia ohjaajia todella hyvin koulutetuilla koirilla, ja uskon, että suomalaisilla vain taivas on rajana näissä skaboissa!"

IMCA & PAWC eli alkuperäiseltä kirjoitusasultaan "International Mix&Breed Championship Agility & Para Agility World Championship" järjestetään 30.8.-3.9.2023 Hollannin Hellendoornissa.

Agilityliitto toivottaa joukkueelle paljon onnea matkaan!