Tiedote hoopersin kilpailutoiminnan alkamisesta

TEKSTIÄ PÄIVITETTY 5.6.

Hooperskilpailujen todennäköinen alkamisaika on vuoden 2025 toinen neljännes (Q2) eli huhtikuu-kesäkuu. Tämä tarkoitaa, että ensimmäiset kisat voitaisiin kisata kyseisellä ajanjaksolla.
Agilityliitto on tiedottanut heinäkuussa 2023 hoopersin kilpailutoiminnan aloittamisen olevan mahdollista vuonna 2025 edellyttäen, että KITU3-ohjelmiston Agilityliiton käyttöliittymä on oltava käyttöönotettuna.

Kevätkokouksessa tehty KITU-kehitystyön päätös mahdollistaa teknisesti kilpailujen aloittamisen vuonna 2025, mutta KITU3-kehitystyön eteneminen ei mahdollista virallisen kilpailutoiminnan aloitusta aivan vuoden 2025 alusta. Todennäköisin ajankohta kilpailutoiminnan aloittamiselle tämän hetken tiedoilla on Q2  (toinen neljännes, huhti-kesäkuu) aikana vuonna 2025. SAGI tiedottaa hoopersin alustavaan kilpailukalenteriin alkuvuodelle 2025 varauksia tehneitä seuroja erikseen mahdollisesta kisatoiminnan aloituksen ajankohdasta heti kun saatavissa on varmaa tietoa.

Yleisesti virallisen hooperskisatoiminnan alkamisesta tiedotetaan syksyllä, kun KITU-kehitystyön aikataulutus on tarkentunut.

Tiedustelut:
hooperstyöryhmä hoopers (at) agilityliitto.fi ja IT-työtyhmä it (at) agilityliitto.fi