Agilityliiton hallituksen kokoustiedote 2.11.2022

Suomen Agilityliiton hallitus kokoontui 2. marraskuuta 2022. Kokouksessa muun muassa hyväksyttiin jäsenyhdistysten esityksiä vietäväksi syyskokoukseen, valittiin Elina Jänesniemi Suomen edustajaksi Crufts International -agilitykilpailuun vuodelle 2023 ja hyväksyttiin D-tason sääntöjen päivityksiä.

Hallitus merkitsi kokouksessa tiedoksi lisenssien määrän vuonna 2022: 5458. Vuonna 2021 lisenssejä ostettiin yhteensä 5309 kappaletta. Lisenssien hintoja päätettiin kokouksessa nostaa maltillisesti nousevista vakuutuskuluista johtuen.

Hallitus käsitteli kokouksessa TopTeamin talousarvioon liittyvää selvitystä ja päätti selvityksen pohjalta hyväksyä kyseisen talousarvion vuodelle 2023. Selvityksessä esitettiin esimerkiksi, että koulutustoimikunta laatii listauksen koulutusten rakentamiseen kuuluvista tehtävistä ja että koulutuksiin liittyviä kuluja seurataan Netvisorin kautta.

Hallitus päätti kokouksessa myös, että Agilityliitto muistaa FCI JOAWC2022- ja PAWC-maajoukkeiden sijoittuneita samaan tapaan kuin aikuisten MM-kilpailuissa menestyneitä koirakoita. Sijoittumisesta palkitaan täten 50 eurolla ja kukilla. Jatkossa palkitsemisesta ja sen periaatteista päätetään vuoden alussa.

Liiton syyskokoukseen 2023 hyväksyttiin esitettäväksi kolme jäsenyhdistysten tekemää esitystä: Agility unite ry:n esitys koskien joukkue SM -kilpailua, Kirkkonummen kennelkerhon esitys koskien agility- ja hooperslisenssejä sekä TamSKin esitys estevälin mittaustavasta. Voit tutustua esityksiin syyskokouksen julkisissa materiaaleissa: https://drive.google.com/drive/folders/1zLYNfauMUZPIT_xOY6TcTZxQw3XLcq4z

Hallitus ei vielä hyväksynyt kokouksessa toimintasuunnitelmaa ja talousarviota vuodelle 2023 vaan ne päätettiin hyväksyttää torstaina 3. marraskuuta sähköpostitse.

Lisäksi kokouksessa päätettiin seuraavaa:

• Crufts International 2023 -kilpailuun lähetetään Elina Jänesniemi ja Etna, jotka voittivat maksien maajoukkuekarsinnat tänä vuonna.
  • Liittokouluttajakorvausta ei nosteta vuodelle 2023.
  • Sääntötyöryhmän jäsenille maksetaan korvaus sääntömuutoksiin liittyvien webinaarien järjestämisestä.
  • Osa muuttuneista D-tason säännöistä hyväksytään. Osa säännöistä siirrettiin käsiteltäväksi sähköpostipäätöksenä, jotta hallituksen on mahdollista tutustua liitedokumentteihin.

Voit tutustua kokouksen pöytäkirjan julkaistuun versioon kokonaisuudessaan täällä: linkki hallituksen pöytäkirjaan 11/2022

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran syyskokouksen jälkeen 21.11.2022. Vuoden 2023 Agilityliiton hallituksen kokoonpano selviää syyskokouksessa 19.11.2022 (linkki tapahtumaan).