Lajisäännön kehitys ja päivitys:

Lajisäännöstä vastaava työryhmä on toiminut vuodesta 2005 alkaen. Lajisääntötyöryhmä huolehtii kansallisen kilpailusäännöstön ja ohjeistuksen valmistelevista tehtävistä. Työryhmä osallistuu FCI tuomarinohjeen (Judging Guidelines) ja kansainvälisten agilitysääntöjen (FCI Agility Rules) päivitystyöhön. Lisäksi työryhmä on osallistunut tiiviisti FCI esteohjeen (Obstacle Guidelines) kehitykseen yhdessä Suomen FCI agilitydelegaatin kansssa.

Lajisääntöön liittyvissä kysymyksissä tai ehdotuksissa voi lähettää postia osoitteeseen: saannot (at) agilityliitto.fi

Kurinpitosäännön valmistelu:

Kurinpitosäännön valmistelu vaatii erillisen työryhmän, jonka toimintakausi alkaa keväällä 2015. Kurinpitosäännön valmistelussa pyritään saamaan aikaiseksi ehdotus/sääntö, joka kattaa agilityn kilpailu- ja harrastustoimintaa koskevat normit kurinpitoon liittyen. Työtä tehdään huomioiden Kennelliiton asettamat kriteerit sekä ne toimintamallit, joita noudatetaan liikuntayhteisöissä. Valmistelun eri vaiheissa pyritään hankkimaan palautetta myös harrastajilta, tuomareilta ja seuroilta.

Lajisääntöryöryhmän kokoonpano:

• Merja Suomalainen, vetäjä
  • Jari Helin
  • Jouni Kautto
  • Petteri Kerminen
  • Mia Laamanen
  • Timo Teileri
  • Ismo Teivainen
  • Anders Virtanen

Lisäksi työryhmän asioissa on mukana Suomen FCI agiltydelegaatti Risto Ojanperä.

Kurinpitosääntötyöryhmän kokoonpano:

• Jouni Kautto, vetäjä
  • Katri Helminen
  • Pete Huotari
  • Ismo Teivainen
  • Leena Rantamäki-Lahtinen
  • Rauno Virta
  • Anders Virtanen
  • Ari Kuparinen
  • asiantuntijajäsen, nimeä ei voida työtehtävien johdosta julkaista intenetissä