Kilpailunjärjestäjät voivat ottaa kilpailupaikalla käyttöön KITUun yhteensopivan kilpailupaikan tulosohjelman. Kilpailutulokset tulee toimittaa SAGIlle viikon kuluessa kilpailun tai kilpailutapahtuman päättymisestä.

Kilpailujen anominen

Agilitykilpailujen järjestämisoikeudet anotaan SAGIn kilpailujen anomisjärjestelmän kautta. Kilpailut anotaan agilitykilpailujen järjestämisohjeen mukaisessa aikataulussa.

Kilpailun pitoaika    Anomus SAGIssa viimeistään    Ilmoitus Kennelliitossa viimeistään
 1.1.- 30.4.  31.8.  30.9.
 1.5.- 31.7.  31.12.  31.1.
 1.8.- 31.12.  30.3.  30.4.

Kilpailuvaraukset sekä anotut ja myönnetyt kilpailut näkyvät sähköisessä kilpailukalenterissa.

Kansainväliset kilpailut

Kansainväliset kilpailut anotaan aikaisemmin kuin vastaavalle ajankohdalle anottavat kansalliset kilpailut. Sähköisen anomuksen lisäksi kilpailujärjestäjän tulee täyttää kirjallinen kilpailuanomus ja toimittaa se SAGIn toimistoon viikon sisällä sähköisen anomuksen tekemisestä. Samana päivänä voidaan järjestää vain yksi kansainvälinen kilpailu Suomessa.

KV-kilpailun pitoaika   Anomus SAGIssa viimeistään   Ilmoitus Kennelliitossa viimeistään
 1.1.- 30.4.  31.3  30.4.
 1.5.- 31.7.  31.8  30.9
 1.8.- 31.12.  31.12.  31.1.

Suomen mestaruuskilpailut ja maajoukkueen karsintakilpailu

Suomen mestaruuskilpailut ja maajoukkueen karsintakilpailu anotaan aikaistetussa aikataulussa.

Anomus SAGIssa viimeistään   Ilmoitus Kennelliitossa viimeistään
 1.1. edellistä vuotta  31.1. kisavuonna

Kilpailujen lomakkeet

Jatkossa kilpailujärjestäjän raporttia ei enää täytetä eikä palauteta SAGIlle.

Mikäli kilpailussa täytetään tuomarin raportti, mittausraportti, ilmoitus erimielisyydestä, ilmoitus koiran vihaisesti käyttäytymisestä tai joku muu SAGIlle lähetettävä raportti kilpailutapahtumasta, toimitetaan se jatkossa vain sähköisesti ja kilpailunjärjestäjä säilyttää originaalit kuten paperiset tulospöytäkirjat.

Tuloskirja ja kokoluokan määritys

Koiralla tulee olla agilitytuomarin vahvistama tuloskirja. Tuloskirjan voi hankkia etukäteen seuralta tai kilpailutapahtumissa kilpailunjärjestäjältä. Tuloskirjan perustiedot kannattaa täyttää etukäteen, jolloin tuloskirjan vahvistaminen sujuu mutkattomasti kilpailupaikalla.

Kisapaikalla tuomari ja kilpailun järjestäjän edustaja yhdessä varmentavat koiran kilpailuoikeuden. Koiralta tarkistetaan, että tunnistusmerkintä täsmää rekisteritodistukseen ja rokotukset ovat voimassa. Sen säkäkorkeus mitataan väliaikaista mittaustodistusta varten, minkä jälkeen ohjaajalla on 6kk aikaa hankkia varsinainen mittaustodistus mittaustilaisuudesta. Väliaikaiset mittaustodistukset merkitään mittausraporttiin, joka toimitetaan SAGIlle. Väliaikaisesta mittaustodistuksesta sekä mittausraportista on myös sähköisesti täytettävissä olevat versiot materiaalipankissa.

Muita kilpailutoimintaan liittyviä lomakkeita

Lomakkeet löytyvät Materiaalipankista