Mittauksiin liittyvät säännöt

• Mittauksiin liittyvät säännöt D.10 Kokoluokan määritysohje, D.10 Mittaukseen liittyvät ohjeet,  D.11 Kilpailukirja ja D.11 Ohje, tuloskirjan merkinnät löytyvät agilitysäännöstöstä.
  • Kilpailijalle tarkoitettu ohje "Mittausmaksun maksaminen" löytyy agilitykilpailun lomakkeet-sivulta
  • Kilpailunjärjestäjälle tarkoitetut yksittäismittauksen pöytäkirjat ja mittaustuloksen syöttölomake vastauksineen löytyvät agilitykilpailun lomakkeet-sivulta

Yksittäismittaukset

Yksittäismittaukset suoritetaan agilitykilpailujen yhteydessä. Yksittäismittaukseen ilmoittaudutaan suoraan kilpailujen järjestäjälle. Mittausmaksu maksetaan ennakkoon Agilityliitolle SuomiSport-verkkopalvelun kautta. Mittausmaksun kuitti tulee esittää yksittäismittauksessa tai mittaustapahtumassa.

Mittaustilaisuudet

Koiran uudelleenmittaus on mahdollista erillisessä mittaustilaisuudessa. Mittaustilaisuuteen voi viedä koiran myös ensimmäistä kertaa tapahtuvaan kokoluokan määritykseen.  Koiran voi uudelleenmitata enintään kaksi kertaa. Mittaustapahtumaan ilmoittaudutaan mittaustapahtuman järjestäjälle (yleisimmin Agilityliitto). Ilmoittautuminen mittaustilaisuuteen päättyy noin viikkoa ennen tilaisuutta. Mittausmaksu maksetaan ennakkoon Agilityliitolle SuomiSport-verkkopalvelun kautta. Mittausmaksun kuitti tulee esittää yksittäismittauksessa tai mittaustapahtumassa.

Agilityliitto pyrkii järjestämään mittaustilaisuuden EO-karsintojen, Maajoukkuekarsintojen, Halli-SM-kilpailuiden sekä SM-kilpailuiden yhteydessä. Näiden kotimaisten arvokisojen päivämäärät on esitetty agiarvokisat.com-sivustolla.

Tulevien mittaustilaisuuksien ajankohdat ja paikkakunnat julkaistaan heti, kun niiden järjestelyt ovat varmistuneet. Tiedotamme näistä ensisijaisesti tällä sivulla sekä Uutiset-osiossa.

Mittaustapahtumat 2020:

Koronaviruksen vuoksi vuonna 2020 ei järjestetä mittaustilaisuuksia.

Mittausmaksu:

• 10 € / koiran ensimmäinen mittaus (kokoluokan vahvistus joko mittaustilaisuudessa tai yksittäismittauksissa)
  • 20 € / koiran uusintamittaus (koira kokoluokka on vahvistettu jo aiemmin, mutta omistaja haluaa koiran uudestaan mitattavaksi)

Mittaustodistuksen hinnalla katetaan mittaustilaisuuden kuluja (esim. mittaavien tuomareiden matkakulut).

Mttausmaksun maksamisen ohje löytyy täältä.

Mittaustodistuksen kopio:

SAGI:lta voi lunastaa kopion mittaustodistuksesta (20 €/kopio).
Tilaus mittaustodistuksen kopiosta lähetetään osoitteeseen mittaukset@agilityliitto.fi.

Viestissä tulee esittää seuraavat asiat:

• kuittikopio (maksu tilille SAGI / Danske Bank FI4280001271137672 viite 30119)
  • koiran rekisterinumero
  • tieto, missä ja milloin koira on mitattu
  • omat yhteystiedot

Mittauskäytäntöihin ja -ohjeisiin liittyvät kysymykset