Kilpailutoimikunnan apuna toimintaa kehittävät ja toteuttavat nuorisotyöryhmä, paragilitytyöryhmä ja pisteytysjärjestelmien-kehitystyöryhmä.

Kilpailutoimikunnan tehtävät:

Kilpailutoimikunta organisoi ja kehittää kansallista kilpailutoimintaa valtakunnallisesti sekä vastaa arvokilpailujen myöntämisestä sekä niiden järjestelyiden valvonnasta. Arvokilpailujen järjestämisen tueksi ylläpidetään arvokilpailuohjeistoa sekä sääntöjä, ohjeistuksia ja toimintapoja kaikkin kansallisiin arvokilpailuhin liittyen. Arvokilpailuiden osallistumisoikeuksien päivittäminen vastaamaan alati kehittyvää kilpailukenttää on merkittävä osa arvokilpailutoimintaa. Kilpailutoiminnan puitteissa järjestettävää nuoriso- ja para-agilitytoimintaa kehitetään edelleen.

Kilpailutoimikunta vastaa maajoukkueen ja muiden edustusjoukkueiden valintakriteerien määrittelystä, joukkueiden valinnoiden valmisteluista ja itse maajoukkeen sekä muiden edustusjoukkueiden toiminnan toteutuksesta. Maajoukkuetoiminnan kehittäminen tulevaisuudessa ympärivuotiseksi on toiminnan strategisia tavoitteita. Samalla muiden edustusjoukkueiden valmistautumista tuleviin kilpailuihin kehitetään kehittämällä kilpailuja edeltävää leiritystoimintaa.

Kilpailutoiminnan yhtenä tärkeänä toiminnan osana on auttaa seuroja kilpailuolosuhteiden parantamisessa. Lisäksi toimikunnan alueeseen kuuluu erikseen anottavien kansainvälisten arvokilpailujen, kuten Pohjoismaiden mestaruuskilpailut, järjestelyiden valvonta.

Kilpailutoimikunnalle voi lähettää postia osoitteeseen kilpailu-tmk (at) agilityliitto.fi

Kilpailutoimikunnan vastuualueelle kuuluvat asiat:

1. Kansallinen kilpailutoiminta; anomukset, tulokset, piirinmestaruuskilpailut
  2. Osallistumisoikeudet arvokilpailuihin
  3. Edustusjoukkueiden valintaperusteet
  4. SM-kilpailut
  5. Maajoukkueen karsintakilpailu
  6. JSP-SM (nuoret, seniorit, paragilitaajat)
  7. Maajoukkueen toiminta
  8. Muiden edustusjoukkueiden toiminta (EO, PAWC, JuniorEO)
  9. Kilpailuolosuhteiden konsultointi; hallit, kentät, esteet, kilpailujärjestelyt
  10. Pisteytysjärjestelmät ja tilastoinnit