Vuoden 2019 arvokisojen formaatit ja osallistumiskriteerit

Kotimaiset arvokilpailut löydät arvokilpailuiden omalta sivustolta agiarvokisat.com

MM-kilpailut

FCI:n hallinnoimat Agilityn Maailmanmestaruuskilpailut järjestetään vuosittain syys-lokakuussa. FCIn MM-kilpailut on agilityn arvostetuin ja kovatasoisin kilpalutapahtuma, joka kerää kilpailijoita lähes kaikilta mantereilta. Suomi järjesti ensimmäisen kerran MM-kilpailut vuonna 2000. Toisen kerran Suomi toimi MM-kilpailuiden isäntämaana 2008. Molemmilla kerroilla tapahtumapaikkana oli Helsingin jäähalli. Agilityn MM-kilpailut pidetään seuraavan kerran Suomessa syksyllä 2019, kilpailupaikkakuntana Turku.

PM-kilpailut

Pohjoismaiden mestaruuskilpailut kokoaa Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin maajoukkueet kilpailemaan paremmuuksistaan yhdessä vuoden kolmesta merkittävästä kansainvälisestä arvokilpailuista. Järjestämisvastuu kiertää vuosittain näissä Pohjoismaissa.

European Open (EO)

European Open on vuosittainen FCI:n myöntämä kansainvälinen agilitykilpailu, jossa starttaa parhaimmillaan 750 huipputason koirakkoa 40 eri maasta. Kaikki osallistuvat maat voivat lähettää 32 koirakon joukkueen kilpailemaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista.

Vuoden 2019 EO-kilpailut järjestetään Hollannissa 25.-28.7. Kilpailuiden kotisivut

European Open Junior (JEO)

European Open Junior on FCI:n vuosittain järjestämä alle 15 -vuotiaille lapsille ja 15-18 -vuotiaille junioreille tarkoitettu avoin agilitykilpailu. Viikonlopun aikana kilpaillaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista.

JEO-joukkueen valintakriteerit 2019

Vuoden 2019 JEO-kilpailut järjestetään Sveitsissä Kreuzlingissä 12.-14.7.  Kilpailuiden kotisivut

ParAgility World Championship PAWC

PAWC on tarkoitettu henkilöille, joilla on mikä tahansa fyysinen vika, vamma, haitta, vajaatoiminta tai lievä henkinen rajoite kuten kehitysvamma tai mielenterveyden ongelma. PAWCin kilpailijoiden määrää ei rajoiteta maakohtaisesti.

Piirinmestaruuskilpailut

Piirinmestaruuskilpailuissa koirakot kilpailevat oman kennelpiirinsä agilitymestaruudesta. Kennelpiirejä on kaikkiaan 19. Piirinmestaruuskilpailuissa on mahdollista järjestää sekä yksilö- että joukkuekilpailu. Yksilö-piirinmestaruuskilpailun voittaneella koirakolla on osallistumisoikeus seuraavan vuoden SM-kilpailuihin, mikäli voitto on tullut nollatuloksella ja piirinmestaruuskilpailu on järjestetty Agilityliiton järjestämisohjeen mukaan. Piirinmestaruuskilpailut anotaan Agilityliitolta kuten muutkin kansalliset kilpailut. Piirinmestaruuskilpailun arvo anotaan alueen kennelpiiriltä.

Piirinmestaruuskilpailuiden järjestämisohje sekä osallistumisoikeus