SM-kilpailut

Agilityn Suomen Mestaruuskilpailut on Suomen pääagilitytapahtuma, joka järjestetään vuosittain juhannusta edeltävänä viikonloppuna. Kilpailuiden järjestäjänä toimii jäsenyhdistys tai -yhdistykset yhteistyössä. Kilpailu on myös yksi suurimmista vuoden agilitytapahtumista, vuoden 2014 SM-kilpailuissa oli mukana lähes 700 yksilökilpailijaa ja noin 200 joukkuetta.

Siirry SM-kilpailuiden nettisivuille tästä ⇒

Halli-SM

Agilityn hallisuomenmestaruuskilpailut on uusin arvokilpailumuotomme. Ensimmäiset halli-SM kilpailut järjestettiin 2017 helmikuussa, joten sen formaattia hiotaan vuosittain kunnes sille saadaan vakiintunut status arvokilpailukalenterissamme.

Siirry Halli-SM-kilpailuiden nettisivuille tästä ⇒

Juniori, Seniori ja Para SM-kilpailut (JSP)

Suomen Kennelliitto siirsi Nuorten Agilityn SM-kilpailuiden järjestämisvastuun Suomen Agilityliitolle 1.1.2014 alkaen. Kennelliiton valtuutuksen myötä päätettiin että SAGIn Juniori- ja Seniori Cup yhdistetään Nuorten Agilityn SM-kilpailuihin yhdessä Paragilityn kanssa.

Juniori-, Seniori- ja Paragilityn SM-kilpailuiden tarkoituksena on tarjota näihin ryhmiin kuuluville kilpailijoille mahdollisuus kilpailla keskenään valtakunnallisesti

Maajoukkuekarsinnat

Suomen agilitymaajoukkueen karsintakilpailussa valitaan Suomen agilitymaajoukkue FCIn Maailmanmestaruuskilpailuihin ja PKUn Pohjoismaiden Mestaruuskilpailuihin. Karsintakilpailu järjestetään kesä-heinäkuun vaihteessa ja järjestäjänä toimii jäsenyhdistys tai jäsenyhdistykset yhteistyössä.

MM-kilpailut

FCI:n hallinnoimat Agilityn Maailmanmestaruuskilpailut järjestetään vuosittain syys-lokakuussa. FCIn MM-kilpailut on agilityn arvostetuin ja kovatasoisin kilpalutapahtuma joka kerää kilpailijoita lähes kaikilta mantereilta.

PM-kilpailut

Pohjoismaiden mestaruuskilpailut kokoaa Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin maajoukkueet kilpailemaan paremmuuksistaan yhdessä vuoden kolmesta merkittävästä kansainvälisestä arvokilpailuista. Järjestämisvastuu kiertää vuosittain näissä Pohjoismaissa.

European Open (EO)

European Open on vuosittainen FCI:n myöntämä kansainvälinen agilitykilpailu, jossa starttaa parhaimmillaan 750 huipputason koirakkoa 40 eri maasta. Kaikki osallistuvat maat voivat lähettää 32 koirakon joukkueen kilpailemaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista.

European Open Junior (EOJ)

European Open Junior on FCI:n vuosittain järjestämä alle 15 -vuotiaille lapsille ja 15-18 -vuotiaille junioreille tarkoitettu avoin agilitykilpailu. Viikonlopun aikana kilpaillaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista.

ParAgility World Championship PAWC

PAWC on tarkoitettu henkilöille, joilla on mikä tahansa fyysinen vika, vamma, haitta, vajaatoiminta tai lievä henkinen rajoite kuten kehitysvamma tai mielenterveyden ongelma. PAWCin kilpailijoiden määrää ei rajoiteta maakohtaisesti.

Piirinmestaruuskilpailut

Piirinmestaruuskilpailuissa koirakot kilpailevat oman kennelpiirinsä agilitymestaruudesta. Piirinmestaruuskilpailut järjestetään kennelpiireissä elo-joulukuun aikana. Kennelpiirejä on kaikkiaan 19.