Lisenssit ostetaan Suomisportista, joka on eri järjestelmä kuin SAGIn ilmoittautumisjärjestelmä, jonka kautta ilmoittaudutaan agilitykilpailuihin. Suomisportiin kirjaudutaan omaan profiiliisi tallentamallasi sähköpostiosoitteella tai puhelinnumerolla ja uusi kertakäyttöinen salasana tilataan aina kirjautuessa joko sähköpostiin tai puhelimeen.

Lisenssinumero on sama kuin Sportti-ID. Henkilökohtaisen lisenssinumeron löydät lisenssitilauksen viimeiseltä sivulta kohdasta Sportti-ID sekä Suomisportista omista tiedoistasi.

Sportti-ID pysyy aina samana vuodesta toiseen, mikäli olet ottanut vakuutuksellisen lisenssin. Vakuutuksettomassa lisenssissä saattaa Sportti-ID vaihtua, mikäli et ole syöttänyt henkilötunnustasi lisenssitilauksen yhteydessä.

Ensimmäiseksi sinun tulee lunastaa lisenssi. Lisenssin osto tapahtuu Suomisportissa ja ohjeet sen ostamiseksi löydät sivuiltamme kohdasta Lisenssi -> Osta lisenssi. Tämän jälkeen voit rekisteröityä lisenssinumerollasi SAGIn kilpailu- ja tulosjärjestelmään (KITU). Järjestelmän avulla voit esimerkiksi ilmoittautua kilpailuihin ja tarkastella ohjaamasi koiran saavuttamia tuloksia. Rekisteröitymisohjeen löydät KITUn käytöohjeista. Jos et niistä huolimatta pääse rekisteröitymään järjestelmään, tietosi eivät todennäköisesti ole vielä siirtyneet Suomisportista SAGIn järjestelmään. Tänä aikana voit ilmoittautua kilpailuihin avoimella ilmoittautumislomakkeella. Tietosi siirtyvät normaalisti vuorokauden kuluessa.

Suomisport ja KITU ovat kaksi erillistä järjestelmää ja tiedot eivät siirry välittömästi järjestelmästä toiseen. Lisenssitiedot siirretään SAGIn järjestelmään muutaman tunnin välein.

Jos lisenssitietojasi ei ole vielä siirretty, pääset ilmoittautumaan kilpailuihin avoimella lomakkeella. Avoimen lomakkeen löydät kisakalenterista kohdasta "ilmoittautuminen" ja "ilmoittaudu avoimella lomakkeella". Avoimessa lomakkeessa vaadittavat tiedot tulee syöttää käsin toisin kuin järjestelmään rekisteröitymällä.

Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee oman voimassa olevan – agilityssa syntyneet tapaturmat kattavan – vakuutuksen vakuutusnumero lisätä tilaustietoihin.  Kun vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero on lisätty tilaustietoihin, lisenssi tulee voimaan maksuhetkestä lukien.

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vaihtomaksu 15 euroa. Kirjoita maksun Viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä uuden seuran nimi.

Lähetä viesti osoitteella toimisto (at) agilityliitto.fi otsikolla “edustusseuran vaihto”. Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja uusi seura sekä lisäksi tosite 15 euron vaihtomaksusta. Saat sähköpostitse vastauksen kun seura on vaihdettu, lisenssinumero pysyy samana.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen. Vakuutuksen saat lunastettua seuraavasti:

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vakuutuksen osuus (A-lisenssissä vakuutuksen osuus on 15 euroa). Kirjoita maksun viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä teksti "lisenssivakuutuksen osto". Lähetä viesti osoitteeseen toimisto@agilityliitto.fi otsikolla "lisenssivakuutuksen osto". Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja tosite vakuutuksen maksusta. Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun vakuutus on lisätty lisenssiin.

Lisenssin vaihto C-harrastajalisenssistä A- tai B-kilpailijalisenssiksi onnistuu Suomisport-palvelussa osoitteessa https://.suomisport.fi/. Lisenssinhaltijan tulee kirjautua palveluun omilla Suomisport-tunnuksillaan.

1.1.2020 alkaen koetoimitsijan pätevyys on voimassa toistaiseksi. Vastaavan koetoimitsijan on osallistuttava hänelle suunnattuun jatkokoulutukseen säilyttääkseen pätevyytensä. Aiemmin kortti oli voimassa viisi vuotta. https://www.kennelliitto.fi/lomakkeet/koetoimitsijoiden-koulutus-ja-patevointiohje-0