Lisenssin ostaminen

1. Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja klikkaa sisään Suomisporttiin.

2. Aloittaaksesi tilisi luomisen tai kirjautuaksesi sisään, anna sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omaa yhteystietoasi.

3. Jos käytit sähköpostiosoitettasi, saat sähköpostiisi linkin jonka kautta voit jatkaa tilisi luomista. Jos käytit puhelinnumeroasi, saat tekstiviestinä kirjautumiskoodin, jonka syöttämällä voit jatkaa tilisi luomista.

4. Anna loput tilin luomiseen tarvittavat tiedot ja klikkaa ”Luo tili”. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omia tietoasi.

5. Luotuasi tilisi näet oman profiilisi.

6. Aloita osto valitsemalla ”Osta lisenssi”.

7. Valitse oletko ostamassa lisenssiä itsellesi vai huollettavalle lapsellesi. Jos olet ostamassa lisenssiä lapsellesi, pyydetään sinua ensin täyttämään lapsesi tiedot.

8. Hae laji johon olet ensisijaisesti hankkimassa lisenssiä.

9. Näet valitsemaasi lajiin sinun ikäisellesi liikkujalle myynnissä olevat lisenssit. Valitse haluamasi lisenssi.

10. Valitse lisenssiseurasi. Edustusoikeutesi on sidottu valitsemaasi seuraan.

11. Valitsemasi laji ja lisenssi saattavat vaatia vakuutuksen. Jos näin on, valitse haluamasi vakuutus tai ilmoita että olet hankkinut vakuutuksen muualta.

12. Hyvältä näyttää, jatketaan maksamaan. Tämän jälkeen sinua pyydetään vielä täydentämään osoitetietosi, jos niitä ei vielä ole profiilissasi.

13. Valitse haluamasi maksutapa ja siirry suorittamaan maksu

14. Suorita maksu valitsemallasi maksutavalla ja tämän jälkeen palaa myyjän palveluun. Saat ostoksesi maksutiedot sähköpostiisi ja näet ostamasi lisenssin ja vakuutuksen tiedot aina omassa profiilissasi.

Ohjeet rekisteröitymiseen ja lisenssin ostoon Suomisportissa PDF-muodossa.

Lisenssiehdot

Lisenssien hinnat ja vakuutuskorvaukset 1.1. – 31.12.2018

A-lisenssi,
18 v. tai yli

B1-lisenssi,
12-18 v.

B2-lisenssi,
alle 12 v.
C-lisenssi,
harrastajat
Vamman hoitokulut 15 000 e 15 000 e 15 000 e 15 000 e
Omavastuu 100 e 100 e ei omavastuuta 100 e
Pysyvän haitan korvaus kertakorvauksena 30 000 e 30 000 e 30 000 e 30 000 e
Kuolema 8 500 e 8 500 e 8 500 e 8 500 e
Lisenssimaksu, ilman vakuutusta 39,50 e 25,50 e 25,50 e 16,50 e
Vakuutuksen osuus 16,5 e 7,5 e 7,5 e 8,5 e
Lisenssimaksu vakuutuksella 56,00 e 33,00 e 33,00 e 25,00 e

Lisenssiehdot ja Sporttiturva

Lunastamalla lisenssin lisenssinhaltija sitoutuu lisenssiehtoihin, joilla lisenssinhaltija sitoutetaan soveltuvin osin liiton sääntöihin ja agilitysäännöstöön sekä ihmisten ja koirien antidopingsäännöksiin.

Mikäli lisenssi on lunastettu vakuutuksella, lisenssinhaltija sitoutuu samalla Op Vakuutus Oy:n myöntämän Sporttiturvan vakuutusehtoihin. Sporttiturvan sisältämä urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (max. 3 kk:n pituisilla matkoilla).

Olethan vahinkotilanteissa suoraan yhteydessä Op Vakuutukseen puhelin  0303 0303 tai www.op.fi.

Mikäli lisenssinhaltijalla on oma urheiluvammat kattava tapaturmavakuutus, hän voi lunastaa lisenssin ilman vakuutusta. Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee voimassa olevan, agilityssa syntyneet urheiluvammat kattavan, tapaturmavakuutuksen vakuutusnumero ilmoittaa lisenssiä lunastettaessa.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen.

Vakuutusehdot ja vakuutuksen tuoteseloste ovat nähtävissä materiaalipankissamme.

Lisenssityypit

Kilpailulisenssin (A- ja B-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua SAGIn myöntämiin virallisiin kilpailuihin sekä muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuten leireille, kursseille ja koulutuksiin. B1-lisenssi on tarkoitettu 12-vuotiaille – alle 18-vuotiaille urheilijoille. B1-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 18 vuotta. B1-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta. B2-lisenssi on tarkoitettu alle 12-vuotiaille urheilijoille. B2-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 12 vuotta. B2-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta.

Harrastajalisenssin (C-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuin virallisiin kilpailuihin. C-lisenssi voidaan kesken lisenssikauden muuttaa kilpailulisenssiksi (A- tai B-lisenssi). Lisenssinhaltija voi tehdä muutoksen Suomisport-palvelussa käyttäen Suomisport-tunnuksiaan.

Edustusseuran vaihto

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vaihtomaksu 15 euroa. Kirjoita maksun Viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä uuden seuran nimi.
Lähetä viesti osoitteella toimisto (at) agilityliitto.fi otsikolla “edustusseuran vaihto”. Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja uusi seura sekä lisäksi tosite 15 euron vaihtomaksusta. Saat sähköpostitse vastauksen kun seura on vaihdettu, lisenssinumero pysyy samana.