Vuoden 2024 lisenssimyynti on alkanut 1.1.2024. Tutustu lisenssityyppeihin, niiden hintoihin vieressä olevista dokumenteista ja osta omasi suoraan täältä: Suomisport

Suosittelemme myös tutustumaan Pohjola Terveysmestari -palveluun, joka on käytössäsi, kun ostat lisenssin yhteydessä vakuutuksen.

Lisenssihinnasto 2024
Lisenssityyppi Vakuutuksen hinta Lisenssin hinta Yhteensä
A-lisenssi 40€ 60€ 100€
B1-lisenssi (alle 12v) 16€ 36€ 52€
B2-lisenssi (12-18v) 16€ 36€ 52€
C-lisenssi 18€ 22€ 40€
7 vrk-lisenssi 20€ 17€ 37€
Syyslisenssi 39€ 24€ 63€
B1-syyslisenssi (alle 12v) 16€ 18€ 34€
B2-syyslisenssi (12-18v) 16€ 18€ 34€

Syyslisenssin myyntikausi on 1.9.2024-31.12.2024.

Osta lisenssi Suomisportista

Lisenssiehdot ja Sporttiturva

Lunastamalla lisenssin lisenssinhaltija sitoutuu lisenssiehtoihin, joilla lisenssinhaltija sitoutetaan soveltuvin osin liiton sääntöihin ja agilitysäännöstöön sekä Reilu Agilityyn, joka kattaa mm. ihmisten ja koirien antidopingsäännöksiin. Tutustuthan Reilu Agilityyn tarkemmin täällä.

Mikäli lisenssi on lunastettu vakuutuksella, lisenssinhaltija sitoutuu samalla Pohjola Vakuutus Oy:n myöntämän Sporttiturvan vakuutusehtoihin. Sporttiturvan sisältämä urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (max. 3 kk:n pituisilla matkoilla).

Sporttiturva lyhyesti (lainaus tuoteselosteesta 2024)

Sporttiturvasta korvataan, kun loukkaannut äkillisen tapahtuman seurauksena - esimerkiksi akillesjänne repeää tai polvi menee sijoiltaan.
Myös rasitusmurtuma tai sen esiaste korvataan, mikäli se ilmenee äkillisen tapahtuman yhteydessä. Äkillisen tapahtuman tulee sattua
Sporttiturvan voimassa ollessa.
• Hoitokorvaus 15 000 €
• Omavastuu 100 € jokaista äkillistä tapahtumaa kohti
• Haittakorvaus 30 000 €
• Kuolinkorvaus 8 500 €.
Lisätietoja ja toimintaohjeet sivuilta vahinkoapu.pohjola.fi ja op.fi sekä palvelunumerosta 0303 0303. Sporttiturvan vakuutusehdot L2401.

Vahinko sattui – Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa. Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestaripalvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

• Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle.
  • Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai kiireellisissä tapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa kulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa.
  • Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa.

Oma vakuutus

Mikäli lisenssinhaltijalla on oma urheiluvammat kattava tapaturmavakuutus, hän voi lunastaa lisenssin ilman vakuutusta. Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee voimassa olevan, agilityssa syntyneet urheiluvammat kattavan, tapaturmavakuutuksen vakuutusnumero ilmoittaa lisenssiä lunastettaessa.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen.

Lisenssityypit

Kilpailulisenssin (A- ja B-lisenssi, syyslisenssit (ostettavissa 1.9. alkaen), 7-vrk lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua SAGIn myöntämiin virallisiin kilpailuihin sekä muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuten leireille, kursseille ja koulutuksiin.

B1-lisenssi on tarkoitettu 12-vuotiaille – alle 18-vuotiaille urheilijoille. B1-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 18 vuotta. B1-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta.

B2-lisenssi on tarkoitettu alle 12-vuotiaille urheilijoille. B2-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 12 vuotta. B2-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta.

Huom! B2-lisenssi ja B2-syyslisenssi – Sporttiturvissa ei ole omavastuuta ja ne ovat jäljempänä mainituissa tilanteissa voimassa myös muiden
lajiliittojen alaisissa urheilulajeissa.

Harrastajalisenssin (C-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuin virallisiin kilpailuihin. C-lisenssi voidaan kesken lisenssikauden muuttaa kilpailulisenssiksi (A- tai B-lisenssi). Lisenssinhaltija voi tehdä muutoksen Suomisport-palvelussa käyttäen Suomisport-tunnuksiaan.

Edustusseuran vaihto

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vaihtomaksu 15 euroa. Kirjoita maksun Viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä uuden seuran nimi.
Lähetä viesti osoitteella toimisto (at) agilityliitto.fi otsikolla “edustusseuran vaihto”. Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero ja uusi seura sekä lisäksi tosite 15 euron vaihtomaksusta. Saat sähköpostitse vastauksen, kun seura on vaihdettu. Lisenssinumero pysyy samana seurasta riippumatta.