Lisenssien hinnat ja vakuutuskorvaukset 1.1. – 31.12.2016

Vakuutuksen osuus 12 e 6 e 6 e 7 e
Lisenssimaksu vakuutuksella 48,50 e 28,50 e 28,50 e 20,50 e

Lisenssiehdot ja Sporttiturva

Lunastamalla lisenssin lisenssinhaltija sitoutuu lisenssiehtoihin, joilla lisenssinhaltija sitoutetaan soveltuvin osin liiton sääntöihin ja agilitysäännöstöön sekä ihmisten ja koirien antidopingsäännöksiin.

Mikäli lisenssi on lunastettu vakuutuksella, lisenssinhaltija sitoutuu samalla Pohjola Vakuutus Oy:n myöntämän Sporttiturvan vakuutusehtoihin. Sporttiturvan sisältämä urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (max. 3 kk:n pituisilla matkoilla).

Olethan vahinkotilanteissa suoraan yhteydessä Pohjolaan puhelin  0303 0303 tai www.pohjola.fi.

Mikäli lisenssinhaltijalla on oma urheiluvammat kattava tapaturmavakuutus, hän voi lunastaa lisenssin ilman vakuutusta. Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee voimassa olevan, agilityssa syntyneet urheiluvammat kattavan, tapaturmavakuutuksen vakuutusnumero ilmoittaa lisenssiä lunastettaessa.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen.

Lisenssityypit

Kilpailulisenssin (A- ja B-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua SAGIn myöntämiin virallisiin kilpailuihin sekä muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuten leireille, kursseille ja koulutuksiin. B1-lisenssi on tarkoitettu alle 18-vuotiaille – 12-vuotiaille urheilijoille. B1-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 17 vuotta. B1-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta. B2-lisenssi on tarkoitettu alle 12-vuotiaille urheilijoille. B2-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 12 vuotta. B2-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta.

Harrastajalisenssin (C-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuin virallisiin kilpailuihin. C-lisenssi voidaan kesken lisenssikauden muuttaa kilpailulisenssiksi (A- tai B-lisenssi). Mikäli muutos tehdään toimistotyönä, vaihtomaksuna peritään lisenssien hintojen välinen erotus lisättynä 15 eurolla.