Halli SM 24.-25.3.2018, Vantaa

Kilpailupaikka: Racinel Areena, Vantaa

Tuomarit: Ritva Herrala, Markku Kaukinen, Petteri Kerminen, Allan Mattsson, Seppo Savikko

Osallistumiskriteerit:
Yksilökilpailuun saavat osallistua kilpailuun ilmoittautuneista koirakoista rankingin mukaisesti 160 parasta koirakkoa / säkäluokka. SAGIn jäsenyhdistykset voivat ilmoittaa joukkue halli-SM -kilpailuun yhden tai useamman joukkueen jokaisessa kokoluokassa. Joukkuekilpailuun osallistuvien koirakoiden tulee osallistua yksilö halli-SM -kilpailuun ja ohjaajien tulee olla edustamansa yhdistyksen jäseniä. Koirakon tulee edustaa sekä yksilö- että joukkuekilpailussa omaa lisenssiyhdistystään.

HALLI-SM SÄÄNNÖT

Ilmoittautuminen ja ranking:

Yksilö HalliSM-kilpailussa noudatetaan EO-joukkueen karsintakilpailun mukaisia päivämääriä rankingin katkeamisen, lukittumisen ja ilmoittautumisaikojen osalta. Joukkue HalliSM-kilpailun ilmoittautuminen aukeaa vasta Yksilö HalliSM-kilpailun ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen, jotta yhdistykset tietävät ketkä osallistuvat Yksilö HalliSM-kilpailuun ja voivat siten koota joukkueet. Joukkueen koko on 4 koirakkoa ja 1 varakoirakko. Yhdestä yhdistyksestä voi ilmoittaa niin monta joukkuetta, mihin saman yhdistyksen osallistujat riittävät. Kaksi samasta kennelpiiristä olevaa yhdistystä voivat muodostaa yhteisen joukkueen mikäli kummastakaan seurasta ei tule riittävästi koirakoita omaan joukkueeseen.

Lähtöjärjestys:

Karsintaradoilla noudatetaan EO-karsintaosakilpailun lähtöryhmiä ja -järjestystä.
Yksilöfinaalissa noudatetaan karsintaratojen yhteistuloksen mukaista käännettyä paremmuusjärjestystä.
Joukkuefinaalissa noudatetaan karsintaratojen yhteistuloksen mukaista käännettyä paremmuusjärjestystä.

Pisteet:

Yksilö HalliSM-kilpailussa kunkin koirakon karsintaradalta saamat pisteet lasketaan EO-joukkueen karsintaosakilpailujen pisteenlaskukaavan mukaisesti. Joukkue HalliSM-kilpailussa kukin koirakko saa kultakin karsintaradalta sijoitustaan vastaavan pistemäärän. Hylätystä tuloksesta koirakko saa osallistujamäärän verran pisteitä. Joukkueen yhteispistemäärään lasketaan kultakin radalta joukkueen kolmen parhaan koirakon pisteet.

Finaali:

Yksilö-SM

Finaalissa kussakin kokoluokassa 36 koirakkoa. Jokaiselta karsintaradalta finaaliin 10 parasta. Mikäli koirakko on jo lunastanut paikkansa finaalissa aiemmalla radalla ei sen paikka siirry seuraavalle. Loput finaalipaikat jaetaan koirakoiden kahden parhaan radan yhteispistemäärän perusteella parhaiten sijoittuneille koirakoille.

Joukkue-SM:

Finaaliin pääsee kussakin kokoluokassa karsintaratojen yhteistuloksen perusteella kymmenen vähiten pisteitä kerännyttä joukkuetta. Finaalirata on yhdelle kentälle rakennettu viestirata, jossa kukin joukkueeseen kuuluva koirakko suorittaa määritetyn osion. Viestirata ja kunkin joukkueen jäsenen suoritettavana oleva osuus voi olla agility- tai hyppyrata. Joukkueen tulokseksi tulee kaikkien joukkueeseen osallistuvien koirakoiden yhteistulos. Joukkueen aika lasketaan ensimmäisen osuuden suorittavan koirakon lähdöstä viimeisen osuuden suorittavan koirakon maaliin tuloon.

Mikäli joukkueessa on vain kolme koirakkoa tai joku koirakoista joutuu jäämään kilpailusta pois suorittaa joku joukkueen koirakko viestissä kaksi osuutta.

Tapahtumasivu Facebookissa