Agilityliitolle ensi kertaa paikka Kennelliiton valtuustossa - edustajaksi Jessi Landen ja varaedustajaksi Jouni Kautto

Jessi Landen on valittu edustamaan Suomen Agilityliittoa Kennelliiton valtuustossa seuraavan kolmivuotiskauden eli vuodesta 2023 vuoteen 2025. Jouni Kautto toimii Landenin henkilökohtaisena varaedustajana. Valinnan teki Kennelliiton yleiskokous sunnuntaina 27.11.2022.

Valtuustopaikka on SAGIlle historiallinen: Vasta Kennelliiton viimeisimmän sääntömuutoksen myötä lajiliitot tunnistetaan mahdollisiksi valtuustojäseniksi. Agilityliitolla ei ole siis koskaan aiemmin ollut virallista edustajaa näin päätösvaltaisessa asemassa Kennelliitossa.

”Agilityliitto on tietysti ollut tätä valtuustopaikkaa heti ensimmäisenä - ja toistaiseksi ainoana - lajiliittona kärkkymässä”, Jessi Landen kertoo.

Valtuustoon valittiin sunnuntaina yhteensä 146 edustajaa kennelpiireistä, rotujärjestöistä, lajiliitoista eli SAGIsta sekä vapailta listoilta.

”Tämä on todella tärkeä ja merkittävä asia koko suomalaiselle agilitylle ja erityisesti agility-yhteisölle. Valtuuston äänestyksissä Agilityliiton ääni on yhtä merkityksellinen kuin suurimpien rotujärjestöjen.”

Valtuusto on Kennelliiton ylin päättävä elin ja muun muassa valvoo hallituksen toimintaa.

Valtuustopaikka on Jessi Landenille luonteva jatkumo hänen kolmivuotiselle kaudelleen Kennelliiton koe- ja kilpilutoimikunnassa. Landen on tulevaisuudessa kiinnostunut jopa Kennelliiton hallituksessa toimimisesta.

”Tänä vuonna Kennelliiton hallituspaikalta jää pois agilityn ylituomari Risto Ojanperä, joka ei ole virallisesti edustanut Agilityliittoa mutta on tehnyt vuosien ja vuosien ajan todella tärkeää ja merkityksellistä työtä agilityn eteen. Tarina jatkuu nyt virallisella agilityedustajalla, hieman toisessa foorumissa toki.”

”Ehkä jonain päivänä seuraan Riston jalanjälkiä hallitukseen asti!”

Lue lisää Kennelliiton valtuuston valinnasta: https://www.kennelliitto.fi/tietoa-meista/uutiset/kennelliiton-yleiskokous-valitsi-uuden-valtuuston-kaudelle-2023-2025

Valokuva: Koirakuvat.fi