Agilityn koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämishanke starttaa aluetilaisuuksilla!

Agilityn koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämishanke starttaa täyteen vauhtiin vuoden 2018 alussa alueellisilla keskustelutilaisuuksilla, joihin toivotetaan tervetulleiksi kaikki kiinnostuneet!

Ilmoittaudu mukaan osoitteessa https://goo.gl/forms/Asht67WPLPIIXGIE2 .

Kehittämishankkeen tavoitteena on uudistaa agilityn koulutus- ja valmennusjärjestelmä. Hankekokonaisuuteen sisältyy kouluttajan koko urapolku agilityn kouluttamisen ensi askeleista valmentajan ammattitutkintoon.

Hankkeen vetäjäksi valittiin keväällä 2017 agilityvalmentaja ja liittokouluttaja Sanna Lehtonen. Hankkeen Kick Off -tilaisuus järjestettiin Varalassa Tampereella 22.4.2017 SAGIn kevätseminaarin yhteydessä.

Agilityssa koulutustoiminta on keskittynyt yhdistyksiin, joissa kouluttamisesta vastaavat koulutusohjaajat. Tärkeä osa hanketta ovat aluetilaisuudet, joiden tarkoituksena on kerätä tietoa kouluttamisen nykytilasta, mahdollisuuksista ja toiveista tulevaisuudelle suoraan yhdistysten aktiiveilta.

Aluetilaisuuksia järjestetään kahdessa osassa. Ensimmäisen kierroksen tilaisuudet ovat tammi-helmikuussa ja toisen kierroksen tilaisuudet huhti-toukokuussa.

Tammi-helmikuun 2018 aluetilaisuudet:

• Oulu TI 23.1.2018 klo 18 / Kestävän kehityksen keskus, Sorvarintie 15, 90530 Oulu
  • Rovaniemi KE 24.1.2018 klo 18 / (paikka ilmoitetaan myöhemmin)
  • Jyväskylä MA 29.1.2018 klo 18 / Jattila, Sykeraitti 6, 40630 Jyväskylä
  • Kuopio TI 30.1.2018 klo 18 / Hukka-Halli, Väliköntie 4, 70700 Kuopio
  • Varkaus KE 31.1.2018 klo 18 / Hotelli Oscar, Kauppatori 4, 78250 Varkaus
  • Helsinki MA 5.2.2018 klo 18 / Hurtta Areena, Ruosilankuja 14, 00440 Helsinki
  • Tampere MA 12.2.2018 klo 18 / (paikka ilmoitetaan myöhemmin)
  • Janakkala KE 14.2.2018 klo 18 / JANKK-Areena, Kiianlinnantie 11, Turenki

Tilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia. Tarjolla on pientä välipalaa.

Keskustelutilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki agilityn koulutus- ja valmennustoiminnasta kiinnostuneet. Erityisesti toivomme paikalle yhdistysten agilityjaosten vetäjiä, koulutusvastaavia, treeniryhmäasioista vastaavia henkilöitä ja seurojen koulutusohjaajia.

Tilaisuuksien sisältö muotoutuu osallistujien tarpeiden ja toiveiden mukaan. Käsiteltäviä aihepiirejä voivat olla esimerkiksi

• Minkälainen on hyvä agilitykouluttaja? Miten tullaan paremmaksi kouluttajaksi?
  • Agility on yhdistelmä ihmisten ja koiran toimintaa. Miten tämä tulisi ottaa huomioon kouluttajien koulutuksessa?
  • Miltä näyttää agilitykouluttajan urapolku? Miten valmentajakoulutus sopii kokonaisuuteen?
  • Miten nykyistä koulutusohjaajakoulutusta (perus- ja jatkokurssi) pitäisi kehittää, jotta se palvelisi entistä paremmin lajin tarpeita myös 2020-luvulla?
  • Mitä konkreettista tukea yhdistykset toivoisivat SAGIlta kouluttajien koulutukseen?
  • Mikä merkitys agilityvalmentajilla ja liittokouluttajilla on yhdistysten toimintaan?

Kaikki mukaan - lämpimästi tervetuloa!

Lisätiedot:
Sanna Lehtonen, Agilityn koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämishankkeen vetäjä
sklehtonen@gmail.com
p. 040-7359244