Agilityn SM-kilpailut starttaavat 25.8. Jyväskylässä

Agilityn kansallinen arvokilpailukausi 2023 huipentuu viikonloppuna 25.-27.8. suomenmestaruuskilpailuihin, jotka käydään Jyväskylässä Palokan kentällä. Kilpailut järjestää kolme paikallista seuraa: Jyväskylän Agility Team ry, Laukaan Koiraharrastajat ry ja PopDog ry. Kisoja pääsee seuraamaan paikan päälle maksutta samoin kuin niitä voi katsoa ilmaiseksi Agilityliiton, järjestävien seurojen ja Koirakuvat.fi:n yhteistyössä tuottamien livestreamien välityksellä.

Tärkeät tiedot kisoista || Livestream-lähetykset || Tulokset

Perjantaina käydään ennakkokilpailu, josta koirakoilla on vielä mahdollisuus lunastaa itselleen osallistumisoikeus lauantain yksilöradoille. Lauantaina ratkotaan Suomen parhaat koirakot viidessä eri kokoluokassa: pikkumineissä, mineissä, medeissä, pikkumakseissa ja makseissa. Aamulla koirakot juoksevat karsintaradan, jolta 40 parasta (pikkumineissä 20) pääsevät iltapäivällä käytävään finaaliin. Suomenmestarit ratkeavat ratojen yhteistuloksen perusteella.

Kaikki vuoden 2022 yksilökultamitalistit astelevat muiden joukossa lauantaina starttiviivalle puolustamaan mestaruuttaan:

• pikkumineissä Sanni Kariniemi ja shetlanninlammaskoira Luigi
  • mineissä Katja Kumpulainen ja Pikku Myy
  • medeissä Jasmin Vesalainen ja keskikokoinen villakoira Kimi
  • pikkumakseissa Katariina Kuiro ja bordercollie Wendi
  • makseissa Anni Kelkka ja bordercollie Lin

Sunnuntaina irti päästetään joukkueet, joista 10 per kokoluokka (pikkumineissä 6) pääsee aamun karsintaradalta iltapäivän finaaliin. Viime vuonna voittajajoukkueita olivat seuraavat:

• pikkumineissä Tampereen Seudun Koirakerho ry
  • mineissä HSKH minit (Hakunilan Seudun Koiraharrastajat ry)
  • medeissä PIRKU / E-HKK (Etelä-Hämeen Koirakerho ry)
  • pikkumakseissa Poks ry & JoA (Pohjois-Karjalan Seurakoirat ry & Joensuun Agilityurheilijat ry)
  • makseissa Länsi-Uudenmaan Agilityharrastajat ry / Päijät-Hämeen Agility-Urheilijat ry maxit
Kilpailuiden Instagram-tili || Kilpailuiden Facebook-sivu

Agilityliitto toivottaa kaikille kilpailijoille paljon onnea matkaan!