Hoopersin valmentajapolku valmisteilla

SAGI kehittää hoopersin valmentajapolkua. Tässä uutisessa kerrotaan koulutuspolun rakenne. SAGI tiedottaa tarkemmin aina, kun julkaistavissa olevaa kehitystä valmentajapolun rakentamisessa on tapahtunut.

Valmentajapolussa tullaan hyödyntämään agilityn valmentajapolusta tuttua rakennetta.

Hoopersvalmentajan polku on seuraava:

• HOVA1 (hoopersin apuvalmentaja), saatavilla 2024
  • HOVA2 (hoopersin valmentaja), tarkempi rakenne tiedotetaan alkuvuodesta 2024

Koulutuksien sisällöissä pyritään huomioimaan mahdollisimman hyvin sisältöjen yhteensopivuus.

Hoopersin apuvalmentaja (HOVA1) koulutus tulee SAGI:n kautta saataville vuonna 2024. HOVA1-koulutukset aloitetaan AVA1-koulutuksen käyneille suunnatulla lisäkoulutuksella. Lisäkoulutus on SAGI:n koulutustarjonnassa anottavissa alkuvuodesta 2024. Koulutuksen käyneet AVA1-valmentajat pätevöityvät HOVA1-valmentajiksi tämän kurssin käytyään. Myöhemmin vuonna 2024 on tarjolla varsinainen HOVA1 kurssi. Kurssit anotaan SAGI:lta kuten muutkin valmentajakurssit.

Hoopersin valmentajakoulutus (HOVA2) tulee koostumaan lajimuotokohtaisista ja jo olemassa olevista agilityn valmentajapolun moduuleista (AVA2). SAGI tiedottaa alkuvuodesta 2024  HOVA2 koulutuksen lajimuotokohtaiset ja yleiset moduulit, jotta kiinnostuneet voivat aloittaa koulutuksen suorittamalla HOVA2 koulutukseen kuuluvilla valmentajakurssin yleisistä moduuleista.

Agilityliitto järjestää tiedotustilaisuuden ke 24.1.2024 klo 18:30-20. Aiheena hoopersin koulutuspolun julkistaminen sekä tämän jälkeen keskustelutilaisuus lajimuodon kehityksestä. Koulutuspolun julkistamisesta julkaistaan myöhemmin tallenne.

Tiedustelut: hooperstyöryhmä (hoopers@agilityliitto.fi)