Huhtikuun tiedote seuroille ja lisenssinhaltijoille

Huhtikuun yhdistetyssä seura- ja lisenssinhaltijatiedotteessa käsitellään seurojen yhteystietojen päivitystä KITUsta ja KITUn uutta versiopäivitystä, korttien sähköistymistä, tulosten lähettämistä Kennelliittoon, taso- ja säkäluokkamuutoksia sekä poikkeuksia toimiston aukioloajoissa. Tiedote on lähetetty myös sähköpostitse.

Seurojen yhteystietojen päivitys

Valmistaudumme kevään ensimmäiseen laskutuskauteen ja huomasimme, että useiden seurojen yhteystiedot ovat vanhat ja/tai puutteelliset. Käythän siis päivittämässä vähintään seuran laskutushenkilön tiedot 27.5. mennessä. Mikäli seuran laskutustietoja ei ole päivitetty päivämäärään mennessä, lähetämme laskut edellisvuoden tiedoilla, jotka ovat mahdollisesti jo vanhentuneet.

Yhteystiedot päivitetään kilpailu- ja tulosjärjestelmäämme KITUun, joka löytyy käyttöohjeineen osoitteesta https://kitu.agilityliitto.fi/#/ .

Laskutushenkilön tiedot lisätään seuran tiedoissa kohdassa “Laskutushenkilö -> Lisää yhteystieto”. Laskutusta varten tarvitsemme henkilön etu- ja sukunimen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen sekä postiosoitteen. Laskut lähetetään ensisijaisesti sähköpostitse, mutta mahdolliset muistutukset lähetetään postitse. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.

Seurojen yhteystietojen päivitysvastuu on seuroilla. Huolehdittehan, että pidätte tiedot ajan tasalla vuosittain.

Versiopäivitys KITUun

Kilpailu- ja tulosjärjestelmä KITUun tehtiin perjantaina 13.4. uusi versiopäivitys, jossa korjattiin mm. seuraavia asioita:

• Tulokset eivät mene läpi tulosohjelmasta - KORJATTU
  • Muista päivittää tulosohjelma - päivityspaketti löytyy Intrasta vanhaan tapaan
  • .CSV-tulokset eivät mene läpi jos on ulkomaalaisia koirakoita  - KORJATTU
  • Kirjautumisen virheilmoitukset näkyvät "taustalla", mikäli kirjautuminen suoritetaan ilmoittautumissivulla  - KORJATTU
  • Oman koiran tuonti SKL:stä epäonnistuu. Tallenna napin painalluksen jälkeen ei tapahdu mitään.  - KORJATTU
  • Uuden ulkomaisen koiran ilmoittatuminen epäonnistuu - KORJATTU
  • Koiran tuloksien tarkastelu (Käyttäjätili -> Tulokset) - LISÄTTY
  • Käyttäjän koiran tuontiin koko pakolliseksi  - LISÄTTY
  • Seuran tietojen muokkauksessa, henkilöiden valinnoissa pois vaatimus sportti-id:stä  - LISÄTTY
    • Tämä mahdollistaa nyt sportti-ID:ttömien henkilöiden lisäämisen KITUun ja seuraoikeuksien jaon. Ohjeet tähän löytyvät KITUn käyttöohjeista seuralle

Päivityksen yhteydessä ilmestyi koirien tietojen hakuun vaikuttava ongelma, jonka vuoksi jotkin koirakot eivät voineet ilmoittautua viikonlopun aikana. Ongelmaa on korjattu koirakkokohtaisesti maanantaista 16.4. lähtien ja laajempi järjestelmäpäivitys tuli tiistaina 17.4. Mahdollisten jälki-ilmoittautumisten käsittely on seuran päätettävissä.

Tulokset Kennelliittoon

Kennelliitto sai järjestelmänsä tulosvastaanoton valmiiksi tämän kuun alussa. Olemme saaneet heiltä tuloslähetykseen tarvittavat speksit, joiden perusteella rakennamme lähetyksen mahdollistavan toiminnallisuuden. Työ valmistunee viimeistään toukokuussa.

Kortit siirtyvät Suomisportiin sähköisiksi

Agilityliiton myöntämät kortit muuttuvat sähköisiksi 1.4.2018 alkaen ja löytyvät tämän jälkeen Suomisportista henkilön omasta profiilista. Muutos koskee seuraavia kortteja:

• Koulutusohjaaja
  • Koetoimitsija
  • Ratamestari
  • Agilitytuomari

Suomisportissa näkyvä sähköinen kortti ei toistaiseksi oikeuta vapaaseen pääsyyn pohjoismaisiin näyttelyihin ja käyttökokeisiin. Esitäthän siis paperisen korttisi tapahtumapaikan sisäänkäynnillä. Tämän vuoksi jatkamme paperisten korttien lähettämistä aina korttia anottaessa ja uusittaessa.

Miten näytän sähköisen korttini?

Suomisport-sovellus
Suomisport on julkaissut oman sovelluksen 2017 talvella. Sovellus on saatavilla ilmaiseksi Android-laitteille Google Playsta sekä iOS:lle App Storesta.

Kirjautuminen vaatii olemassaolevan Suomisport-tilin. Sinulla on jo Suomisport-tili mikäli olet ostanut lisenssin Suomisportista edellisen tai tämän vuoden aikana.

Suomisport-sivusto
Pääset Suomisportiin myös selaimella menemällä osoitteeseen https://suomisport.fi. Sivuston mobiilinäkymä poikkeaa hieman sovelluksen näkymästä.

Viimeisin lisenssini on vuodelta 2016 tai aiemmin, miten saan Suomisport-tilin?

Suomisport-sovellus

1. Lataa sovellus sovelluskaupasta ja avaa se
  2. “Sisään Suomisportiin” tekstin alla on kenttä, johon tulee syöttää sähköpostisi tai puhelinnumerosi. Klikkaa “Lähetä minulle kirjautumiskoodi”
  3. Saat nelinumeroisen kirjautumiskoodin sähköpostiin tai tekstiviestillä riippuen edellisessä kohdassa valitsemastasi yhteystiedosta.
  4. Sovellus ohjaa sinut yhteystietojen täyttöön, täytä vaaditut kentät.

Suomisport-sivusto

1. Mene osoitteeseen https://suomisport.fi
  2. Valitse “sisään Suomisportiin”
  3. Syötä uuteen kenttään sähköpostisi tai puhelinnumerosi. Klikkaa “Lähetä minulle kirjautumiskoodi”
  4. Saat nelinumeroisen kirjautumiskoodin sähköpostiin tai tekstiviestillä riippuen edellisessä kohdassa valitsemastasi yhteystiedosta.
  5. Sovellus ohjaa sinut yhteystietojen täyttöön, täytä vaaditut kentät.

Miksi järjestelmä kysyy henkilötunnustani?
Suomisportissa on mahdollisuus ostaa vakuutuksia, jonka vuoksi henkilötunnus on pakollinen tieto.

--------------------------------------------

Muutoksia SAGIn toimistossa ja poikkeuksia aukioloissa

Järjestösihteeri Mari Hurskainen siirtyi uusiin tehtäviin 9.4. alkaen. Kiitämme Maria erinomaisesta työstä ja toivotamme lämpimästi onnea tuleviin haasteisiin!

Muuttuneiden henkilöstöresurssien, sekä toimiston lomien vuoksi voi sähköposteihin, puheluihin ja tekstiviesteihin vastaamisessa olla kevään ja kesän aikana viiveitä.