Agilityn kilpailumaksujen palauttaminen

Jos kilpailuun ilmoittautunut koirakko peruu osallistumisensa hyväksyttävästä syystä, kilpailun osallistumismaksu on palautettava kilpailijalle. Hyväksyttäviä syitä ovat muun muassa agilitytuomarin jääviys, koiran kiima, ohjaajan tai koiran sairaus (osoitetaan lääkärin/eläinlääkärin todistuksella) tai kuolemantapaus lähipiirissä.

Poisjäämisestä on ilmoitettava ennen kilpailuluokan alkamista.

Kilpailujärjestäjä voi vähentää osallistumismaksun palautuksesta käsittelykulut. Hyväksyttäviä käsittelykuluja ovat toteutuneet pankin veloittamat kulut osallistujan maksusta ja maksun palautuksesta pyöristettynä seuraavaan täyteen euroon. Yhdistyksen ei pidä vähentää palautettavasta summasta sen oman kirjanpidon tai työmäärän aiheuttamia kustannuksia.

Kilpailun osallistumismaksun maksaminen liikuntaseteleillä tai lahjakortilla

Moni kilpailuja järjestävä seura hyväksyy liikuntaseteleillä tai lahjakorteilla maksettavat osallistumismaksut. Mikäli koirakko jää pois kilpailusta ilman yllä mainittua hyväksyttävää syytä, tai ei ilmoita hyväksyttävästä syystä ennen kilpailuluokan alkamista, kilpailun järjestäjällä on oikeus periä häneltä osallistumismaksu jälkikäteen täysimääräisenä.

Liikuntasetelillä tai lahjakortilla maksaminen ei anna kilpailijalle erivapautta jättää osallistumismaksua maksamatta.