KOVAKE-hanke etenee!

Keväällä 2017 käynnistyneen agilityn koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämishankkeen (KOVAKE) tavoitteiden ja unelmien raja on vielä häilyvä, mutta parissa vuodessa on jo saatu paljon aikaan!

Koko agilityvalmentajan koulutusjärjestelmä uudistuu

Hankkeessa uudistetaan koko agilityvalmentajan urapolku. Samalla “koulutusohjaajat” muuttuvat “agilityvalmentajiksi”. Agilityvalmentajakoulutus koostuu jatkossa palapelinomaisesti erillisistä moduuleista, joita riittävän määrän suoritettuaan henkilö pätevöityy agilityvalmentajaksi (AVA1-3).

Syksystä 2018 alkaen uuden koulutusjärjestelmän mukaisia kurssisisältöjä on pilotoitu eri seurojen kanssa ympäri Suomen. Keväällä 2019 vuorossa ovat agilityn apuvalmentajaksi (AVA1) pätevöittävien kurssien (VOK1) pilotointi Porvoossa, Hyvinkäällä, Kuopiossa ja Kajaanissa.

Kiinnostuitko kursseista?

Lisätietoja kursseista löytyy SAGIn kurssikalenterista, http://palvelut.agilityliitto.fi/kurssikalenteri/ .

Täydennyskoulutusta koulutusohjaajille

Myös perus- ja jatkokurssit käyneille koulutusohjaajille tarjotaan lisäkoulutusta vuonna 2019. Koulutusohjaajilla on mahdollisuus täydentää osaamistaan kohti uuden järjestelmän mukaista agilityvalmentajan AVA2-pätevyyttä osallistumalla täydennyskoulutuspäivään.

Täydennyskoulutuspäiviä järjestetään

• Helsingissä SU 26.5.2019

• Tampereella SU 4.8.2019

• Oulussa SU 10.11.2019

Päivien kouluttajina toimivat Suomen Agilityliiton liittokouluttajat Sanna Lehtonen ja Mia Laamanen. Osallistumismaksu on 30 euroa. Ilmoittautuminen koulutuksiin aukeaa noin kuukausi ennen koulutusta.

Kaikille avoimet KOVAKE-työpajat kevätseminaarissa Turussa 28.4.2018

KOVAKE-hanke on näyttävästi esillä myös SAGIn kevätseminaarissa 28.4.2019 Turussa, jossa mm. uusien koulutussisältöjen työstäminen jatkuu työpajoissa. Kevätseminaariin ovat tervetulleita kaikki agilityn kehittämisestä kiinnostuneet seura-aktiivit ja harrastajat. Kevätseminaarin KOVAKE-työpajoihin osallistuminen on suora tapa vaikuttaa siihen, minkälaisista palasista agilityvalmentajan koulutus tulevaisuudessa rakentuu. Tule mukaan!

Heräsikö kiinnostus agilityn koulutus- ja valmennustoiminnan kehittämiseen? Ole reippaasti yhteydessä hankkeen vetäjään Sanna Lehtoseen!

Sanna Lehtonen
sklehtonen@gmail.com