Moodlessa otetaan käyttöön kirjautuminen Suomisportin kautta: lyhyt käyttökatko to 18.11. noin klo 16

Liiton sähköinen oppimisympäristö Moodle on nykyään yhteydessä Suomisporttiin rajapinnan kautta ja kirjautuminen Suomisportin kautta otetaan käyttöön ensi viikolla. Kirjautumistavan muutoksesta aiheutuu lyhyt käyttökatko torstaina 18.11. noin klo 16. Käyttökatkon arvioitu kesto on noin 10 minuuttia.

Mikä muuttuu?

1. Kirjautuminen Moodleen tapahtuu jatkossa joko vierailijatunnuksella tai Suomisportin kautta. Kurssikalenteria pääsee jatkossakin katsomaan vierailijana.

2. Suoritusmerkinnät siirtyvät tulevaisuudessa automaattisesti Moodlesta Suomisporttiin. Nyt käynnissä olevien AVA1- ja AVA2-koulutusten suoritukset viedään Suomisporttiin manuaalisesti toimistolle ilmoitettujen tietojen perusteella. Kaikkien ratamestari- ja koetoimitsijakurssien suoritusmerkinnät viedään käsin Suomisporttiin, kunnes niilläkin ensi vuoden aikana otetaan Moodle käyttöön.

3. Kurssialueille rekisteröidytään tulevaisuudessa Suomisportin kautta ilmoittautumisen jälkeen. Rekisteröityminen mahdollistaa suoritusmerkintöjen automaattisen siirtymisen Moodlesta Suomisporttiin. Kurssialueelle rekisteröitymisestä on tulossa ohjeita viimeistään ensimmäisten uutta rekisteröitymistapaa käyttävien koulutusten käynnistyessä.

Muutos kirjautumisessa ei vaadi nykyisiltä käyttäjiltä toimenpiteitä

Tällä hetkellä käytössä olevat käyttäjätunnukset yhdistetään lisenssinumeron avulla Suomisport-tunnuksiin ja muutoksen jälkeen kaikki kirjautuvat Moodleen Suomisportin kautta. Jos et muutoksen jälkeen näe omia käynnissä olevia kurssejasi, ilmoitathan tästä meille!

Lisätiedot: koulutuskoordinaattori Kerttu Kaikkonen (kerttu.kaikkonen@agilityliitto.fi) tai toimisto (toimisto@agilityliitto.fi)