Sääntöaiheinen workshop seuratoimijoille 11.4.2021

SAGI järjestää seuratoimijoille tarkoitetun workshopin liittyen kevätkokouksessa käsiteltäviin sääntöasioihin! Tule paikalle keskustelemaan aiheista ennakkoon - samalla on tarkoitus myös keventää kevätkokouksessa käytävän keskustelun määrää.

• Mitä: Workshop seuratoimijoille, aiheena kevätkokouksessa sääntömuutoksia ja uusien lajien virallistamista koskevat asiat
  • Milloin: 11.4.2021 klo 17 - 20
  • Muuta: Ilmoittautumiset ennakkoon tällä lomakkeella
    • Voit lähettää ennakkoon kysymyksiä ilmoittautumisen yhteydessä
    • Lähetämme osallistumislinkin sekä seminaariin liittymisohjeet ilmoittautuneille sähköpostitse

Webinaari toteutetaan YouTubessa ja osallistujarajoituksin Google Meetissä. Google Meetin kautta osallistuminen on tarkoitettu jäsenyhdistysten edustajille, joilla on tarve puhemahdollisuudelle. Tarvittaessa Meet-ryhmään rajoitetaan 1 kpl/seura (enimmäismäärä 100 osallistujaa) YouTube-toteutus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat katsoa ja kuunnella webinaaria, mutta eivät tarvitse puhemahdollisuutta erikseen. Molemmissa toteutuksissa on chat-keskustelut, joihin voi jättää viestejä ja kommentteja luettavaksi.

Käsiteltävät aiheet:

• Kooste seurakyselyn 2020 vastauksista
  • FCI:n, Kennelliiton ja kansallisten sääntöjen keskinäissuhteet
    • mitä Kennelliiton säännöistä koituu agilityn kansallisiin sääntöihin?
    • miksi kansalliset säännöt halutaan pitää mahdollisimman yhteneväisinä FCI sääntöihin verrattuna?
  • Titteleiden (koulutustunnusten) käyttöönotto agilityssä?
  • Tasoluokkien määrä
    • harrastuksen monimuotoisuuden turvaaminen
      • mielekkäät tavoitteet eri harrastetasoilla
    • alempien tasoluokkien arvostuksen lisääminen ja mahdolliset keinot tähän
  • Agility- ja hyppyratojen eriyttäminen omiksi kilpailutyypeiksi
  • Pelilajien snooker ja gamblers virallistaminen?
  • Junioriagilityn kehitys
  • Hoopers