SAGIn ja Non-Stop dogwearin #maapallohaaste!

Suomen Agilityliitto ja Non-stop dogwear haastavat Suomen agilitykoirakkoja juoksemaan yhdessä maapallon ympäri – tai ainakin sen pituisen matkan! Tavoitteena on siis kerätä yhteensä 40 075 juoksukilometriä. Haasteen myötä agilityharrastajia kannustetaan tutustumaan koirajuoksuun, joka tukee erinomaisesti agilitya niin ihmisen kuin koirankin kestävyyden ja nopeuden kehittämisen osalta.

Haastematkan juoksutyyli on vapaa, voit vedättää koiraa, kuten koirajuoksussa perinteisesti, tai koira voi juosta vierelläsi. Haastekilometrit voit ilmoittaa joka lenkin jälkeen, kerran viikossa tai esimerkiksi pari kertaa kuukaudessa, valitse itse.

Seuraa haasteen aikana aktiivisesti Suomen Agilityliiton somekanavia. Annamme kanavillamme vinkkejä muun muassa oikeanlaisten varusteiden valintaan, koirajuoksun aloittamiseen ja agilitykoiran juoksuharjoituksiin.

Jaa myös omia juoksutreenejäsi tai esimerkiksi koirajuoksuun liittyviä kysymyksiäsi somessa käyttäen aihetunnisteita #maapallohaaste @agilityliitto ja @nonstopdogwear!

Kun yhteinen tavoite on saavutettu, kaikille haasteeseen osallistuneille lähetetään 10 % alennuskoodi Non-stop dogwearin verkkokauppaan! Lisäksi yksi aktiivinen seura palkitaan useita maailmanmestaruuksia ja arvokisamitaleja valjakkourheilussa saavuttaneen Vesa-Pekka Jurvelinin pitämällä etäluennolla aiheesta koiran kunnon rakentaminen. Jokaisen seuran tuloksiin lasketaan 10 eniten juoksukilometriä ilmoittanutta osallistujaa ja eniten kilometrejä kerännyt seura voittaa!

Ilmoita juoksukilometrisi tällä lomakkeella

Tutustu myös Non-stopin artikkeleihin koirajuoksusta ja sen aloittamisesta:

Mitä on koirajuoksu?

Valjaat ja välineet koirajuoksuun

Voiko pienen koiran kanssa harrastaa koirajuoksua?