Suomen Agilityliitto kokoaa joukkueen senioreiden MM-kilpailuihin Belgiaan 18.-21.7.2024

Senioreiden MM-kilpailut, SOAWC 2024 kilpaillaan epävirallisina pilottikilpailuina Belgiassa 18.-21.7.2024 samaan aikaan junioreiden MM-kilpailuiden, JOAWC 2024 kanssa.

Suomen Agilityliitto lähettää kilpailuun enintään 32 koirakon joukkueen. Kilpailussa on ohjaajille ikäluokat O55 (1969 - 1959 syntyneet) ja O65 (1958 tai aiemmin syntyneet). Kilpailu käydään FCI-kokoluokissa S, M, I ja L. Yksilökilpailu käydään ikä- ja kokoluokittain. Joukkuekilpailu kilpaillaan kokoluokittain ikäluokat yhdistettyinä. Vuoden 2024 kilpailu on epävirallinen, ja tarkoituksena on testata kilpailuformaattia FCI:n tulevaa vuosittaista SOAWC-kisaa varten. SOAWC-kilpailusäännön mukaan maan joukkueen enimmäiskoko on 32 koirakkoa. Mikäli joukkueeseen hakijoita on riittävästi valitaan kumpaankin ikäluokkaan 16 koirakkoa. Haku joukkueeseen päättyy 8.4.2024.

Tarkemmat joukkueen kokoamisessa käytetyt kriteerit löytyvät alta. Linkki hakulomakkeeseen löytyy myös alta.