Tytti Käyhkö on Suomen Agilityliiton uusi toiminnanjohtaja

SAGIn uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu Tytti Käyhkö, 35. Tytti aloittaa työssään 13. helmikuuta järjestöpäällikkö Tapio Leppäsen perehdytyksessä.

”Nyt tuntuu rohkealta, innostuneelta ja jännittyneeltä. Edessä on todella paljon uutta ja tuntematonta ja aion ottaa kaiken tulevan avosylin vastaan.”

Tytillä on monipuolinen koulutus- ja työtausta. Hän on opiskellut niin valokuvausta, liikunnan ammattitutkinnon kuin filosofian maisteriksikin pääaineenaan matematiikka. Työelämässä Tytti on toiminut muun muassa yrittäjänä, tietoliikenneasiantuntijana sekä kehityspäällikkönä. Agilitya Tytti on harrastanut vuodesta 2007 saakka ja hän toimi myös fysiikkavalmentajana vuoden 2022 junioreiden TopTeamissä.

SAGIn puheenjohtajan Mia Laamasen mukaan Tytti tuo SAGIn toimintaan päättäväisyyttä, intoa oppia uutta sekä halua kehittää toimintaa:

”Olemme erittäin iloisia, että saimme Tytin mukaan liittoon toiminnanjohtajaksi. Näimme ison potentiaalin Tytissä hänen tuntiessa lajin sekä ennalta jo liiton toimintaa. Tytillä on vahva halu oppia ja tarttua uusiin asioihin ja toiminnanjohtajan tehtävässä odotamme häneltä taitoa ottaa liiton toiminnot haltuun Tapion ja muun toimiston tuella sekä kehittää toimintaa yhteistoiminnallisesti heidän, vapaaehtoisten sekä kentän kanssa.”

Tytti itse odottaa monipuolista, itseä ja lajia kehittävää ja avointa työskentelyä:

”Toivon paljon hyvää keskustelua ja sitä, että pääsen haastamaan itseäni. Toivottavasti saamme yhdessä jotain merkittävää aikaiseksi!

Alkuun odotan, että pääsen tutustumaan kaikkiin työkavereihin, hallitukseen ja tiimeihin, ja tietenkin työnkuvaan sekä nykyisiin tapoihin toimia. Odotan kovasti pääseväni tutustumaan siihen, missä strategian kanssa mennään tällä hetkellä ja miten lähdemme viemään sen toteuttamista eteenpäin.”

Uuden toiminnanjohtajan rekry käynnistettiin syksyllä 2022 kun varmistui, että järjestöpäällikkö Tapio Leppänen on omasta aloitteestaan jäämässä SAGIn toimiston kokoonpanosta pois kesällä 2023. Tapio perehdyttää ja siirtää näin hiljalleen kevään mittaan työtehtävänsä Tytille.

Tytin ja Tapion lisäksi SAGIlla työskentelevät palkattuina kilpailukoordinaattori Marielle Wikman-Karstunen, koulutuspäällikkö Viljami Saarivuo sekä viestintäpäällikkö Ella Kaijärvi.

Lämpimästi tervetuloa vahvistamaan SAGIa, Tytti!