Uusi vuosi käyntiin seuratoiminnan kehittämisellä?

Seurafoorumin kooste materiaalipankissa

Lokakuussa järjestetyn ensimmäisen Seurafoorumin kooste löytyy nyt materiaalipankista. Aiheina tilaisuudessa oli seuran treeni- ja valmennusryhmien muodostaminen, valmentajien palkitseminen ja seuratoimijoiden motivointi. Näitä valtaosaa koskevia aiheita käytiin läpi sekä pienryhmissä että yhdessä. Seurafoorumiin oli ilmoittautunut 22 seuratoimijaa yhteensä 19 eri seurasta ympäri Suomen ja keskustelu oli vilkasta. Tutustu koosteeseen ja muihin seuratoiminnan kehittämisen täsmävinkkeihin materiaalipankissa.

Seurafoorumi 1/2022 korkkaa uuden vuoden

SAGIn koulutustoimikunta järjestää seuratoimijoille suunnatun Seurafoorumin maanantaina 10.1. klo 18.00 alkaen. Vuoden 2022 käyntiin polkaisevan Seurafoorumin aiheena on urheiluseuran hyvä hallinto ja aihetta lähestytään Olympiakomitean ja urheilun aluejärjestöjen Hyvän seuran hallinto -koulutuksen kautta. Kouluttajana on Olympiakomitean järjestöpäällikkö Rainer Anttila.

Hyvän seuran hallinto

Urheiluseuran toiminta perustuu seuran omiin sääntöihin ja yhdistyslakiin. Koulutuksessa käydään läpi hyvän seurahallinnon perusteita. Hyvä hallinto luo vahvan ja kestävän pohjan seuratoiminnalle. Tiedämme miten toimimme ja vältämme turhat riidat. Teemoina ovat mm. päätöksenteko seurassa, seuran hallinnon toiminta, jäsenyys ja maksut seurassa.

Mukaan kannattaa ottaa oman seuran säännöt. Koulutuksen aikana voidaan prosessoida seurojen omia sääntöjä.

Koulutuksessa käsiteltyihin aiheisiin voidaan mahdollisesti palata erillisessä keskusteluun painottuvassa tilaisuudessa, mikäli kiinnostusta sellaiseen on. Alustavaa kiinnostusta keskusteluihin osallistumiseen kysytään ilmoittautumislomakkeella.

Ilmoittaudu mukaan 6.1. mennessä: https://forms.gle/aGTC2spYs8BruHkD7

Tule mukaan kehittämään seuratoimintaa!

Jos olit mukana syyskokouksessa tai olet muuten vaan tutustunut liiton ensi vuoden toimintasuunnitelmaan, huomasit ehkä, että liitto on käynnistämässä seuratoiminnan kehittämisen hanketta. Koulutustoimikunnan alaisuudessa toimivaan hanketyöryhmään etsitään nyt mukaan muutamia aktiivisia seuratoimijoita, jotka ovat kiinnostuneet liiton toiminnan kehittämisestä ja erilaisten seuratoimijoille suunnattujen vertaistukimahdollisuuksien ideoimisesta. Olisitko sinä yksi heistä? Jos haluat olla mukana rakentamassa tulevaisuuden seuratoimintaa, olethan yhteydessä koulutustoimikuntaan (koulutus-tmk@agilityliitto.fi)!