Uusien lajimuotojen hakuaika lyhenee 1.1.2024 alkaen

Kennelliitto on hyväksynyt Agilityliiton esityksen uusien lajimuotojen  (gamblers, snooker ja hoopers) kilpailujen hakuajan lyhentämisestä 1.1.2024 alkaen. Ensi vuoden alusta alkaen kyseisten lajimuotojen hakuaika on 1 kk ennen kilpailun ajankohtaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi 28.3.2024 järjestettävä kilpailu tulee anoa 28.2.2024 mennessä.

Lyhennetyllä 1kk anomisajalla anottavat kilpailut anotaan normaalisti KITUssa. Tämän lisäksi anojan tulee anomuksen jättämisen lisäksi lähettää asiasta tieto sähköpostilla SAGIn toimistolle (toimisto@agilityliitto.fi). Anomus käsitellään Agilityliitossa 7 arkipäivän sisällä anomuksen saapumispäivän jälkeen.

Agility- ja hyppyratojen anomisaikatauluun ei ole tullut muutoksia. Hoopersin kilpailutoiminnan ja kilpailujen anomisen aloittamisesta tiedotetaan erikseen.

Kennelliitto kirjaa muutoksen uusien lajimuotojen lyhyemmästä anomisajasta vuoden 2024 Kennelliiton liitevihkoon. Agilityliitto on päivittänyt säännön D.2 Agilitykilpailujen anomisohje vastaamaan uutta käytäntöä. Päivitetty sääntö on voimassa 1.1.2024 alkaen. Dokumentti löytyy kotisivuilta materiaalipankista kohdasta agilitysäännöstö. Sääntödokumentin muutokset on dokumentoitu muutosdokumenttiin.

Lisäkoulutusta gamblersin ja snookerin kilpailujärjestelyistä tulossa

Agilityliitto järjestää gamblersin ja snookerin kilpailujärjestelyistä ja hyväksi havaituista käytännöistä kilpailunjärjestäjille ja vastaaville koetoimitsijoille tarkoitetun lisäkoulutuksen 12.12. klo 17.30 alkaen. Koulutuksesta julkaistaan tallenne. Lisäkoulutuksesta ja sen käytännöistä tiedotetaan tarkemmin myöhemmin kotisivuilla ja sen lisäksi joulukuun jäsenseurojen uutiskirjeessä.

Tiedustelut:
sääntötyöryhmä, saannot@agilityliitto.fi