Hoopersin valmentajapolku julkaistu

SAGI kehittää hoopersin valmentajapolkua.  SAGI tiedottaa tarkemmin aina, kun julkaistavissa olevaa kehitystä valmentajapolun rakentamisessa on tapahtunut. Aiemman uutiseen hoopersin valmentajapolusta voi lukea täältä.

Hoopersvalmentajan polku

Hoopersvalmentajan polku on seuraava:

• HOVA1 (hoopersin apuvalmentaja),
  • HOVA2 (hoopersin valmentaja)

Valmentajapolku on tullaan hyödyntämään agilityn valmentajapolusta tuttua rakennetta. Koulutuksien sisällöissä pyritään huomioimaan mahdollisimman hyvin sisältöjen yhteensopivuus. Hoopersin valmentajapolun materiaalista vastaa hooperstyöryhmä yhteistyössä koulutustoimikunnan kanssa. Hoopersin valmentajapolku valmistuu vaiheittain.

Alustava suunnitelma on esitetty kuvassa.

Hoopersin valmentajapolku on kuvattu hoopersvalmentajien koulutusohjeessa.
Hoopersvalmentajan tiedot on koottu kotisivuille omille sivuilleen.

HOVA1 lisäkoulutus AVA1-koulutuksen käyneille anottavissa

HOVA1-koulutukset aloitetaan AVA1-koulutuksen käyneille suunnatulla lisäkoulutuksella. Lisäkoulutus on SAGIn koulutustarjonnassa anottavissa 25.1.2024 alkaen.
Kurssit anotaan SAGIlta kuten muutkin valmentajakurssit.

HOVA-valmentajakoulutuksia vetävät Suomen Agilityliiton liittokouluttajat, jotka ovat käyneet SAGI:n kautta saatavilla olevat hooperskoulutukset sekä ns. liittokouluttajien hoopersmateriaalin. Lisäksi HOVA1-tason koulutuksia vetävät HOVA1-tason kouluttamiseen erillisoikeuden saaneet henkilöt. Kouluttajien tiedot löytyvät SAGI:n kotisivuilta.

Koulutuksen käyneet AVA1-valmentajat pätevöityvät HOVA1-valmentajiksi tämän kurssin käytyään.

Agilityliitto järjestää yhden HOVA1 lisäkoulutuksen etätoteutuksena.

HOVA1-kurssi valmistuu myöhemmin vuonna 2024

Hoopersin apuvalmentaja (HOVA1) koulutus tulee SAGIn kautta saataville vuonna 2024. Myöhemmin vuonna 2024 on tarjolla varsinainen HOVA1 kurssi. Asiasta tiedotetaan myöhemmin.

HOVA2-kurssin rakenne julkaistu

Hoopersin valmentajakoulutus (HOVA2) koostuu uusista lajimuotokohtaisista moduuleista ja jo olemassa olevista agilityn valmentajapolun moduuleista. Moduulit hyväksiluetaan varsinaiseen koulutukseen, eli kursseja ei tarvitse käydä moneen kertaan.

HOVA2 koulutuksen lajimuotokohtaiset moduulit valmistuvat aikaisintaan loppuvuodesta 2024. HOVA2-koulutuksen suorittamisen voi kuitenkin aloittaa HOVA2 koulutukseen kuuluvilla valmentajakurssin yleisistä moduuleista. Koulutuksia järjestävät SAGIn jäsenseurat. SAGIn kurssikalenterista löytyvät kaikki hyväksytyt valmentajakoulutukset, koetoimitsija- ja ratamestarikurssit. Kirjaudu SAGIn oppimisympäristöön vierailijatunnuksella nähdäksesi kalenterin.

HOVA2 koulutuksen hooperstaitojen moduulit valmistuvat vuosina 2024-2025.

Tallenne sekä julkaisu-/ ja keskustelutilaisuuden muu materiaali

Valmentajapolun julkaisun tallenne sekä muu materiaali on saatavilla helmikuun alussa SAGIn kotisivuilla. Seuraa uutisointia.

Tiedustelut: hooperstyöryhmä (hoopers@agilityliitto.fi)