TopTeam-koirakot kaudelle 2021 valittu

Haku TopTeamiin kaudelle 2021 päättyi 30.10.2020 ja määräaikaan mennessä hakemuksia palautui 253 ja ennakkotehtäviä palautui 238 kappaletta. 20 ohjaaja haki tiimiin kahden tai kolmen koiransa kanssa. Ohjaaja voi tulla valituksi tiimiin vain yhden koiransa kanssa. Täten valintoja tehtäessä mukana on 216 agilityn harrastajaa.

Suuresta määrästä ja hurjan hyvistä hakijoista johtuen valinnat ovat ottaneet aikaa ennakoitua enemmän ja osallistujamääriä on hieman muutettu ennalta ilmoitetusta.

TopTeamiin valitaan ennakkotiedoista poiketen 134 koirakkoa ja 42 varakoirakkoa jaoteltuna alueellisiin tiimeihin seuraavasti:

• Etelä-Suomen tiimiin 38 + 12 varalla,
  • Itä-Suomen tiimiin 36 + 9 varalla,
  • Länsi-Suomen tiimiin 36 + 10 varalla, ja
  • Pohjois-Suomen tiimiin 24 koirakkoa + 8 varalla.

TopTeamiin valitut koirakot edustavat 64 eri yhdistystä läpi Suomen. Mukana on 1 paraurheilija, 27 juniorurheilijaa ja 8 seniorurheilijaa. 53 rotua on mukana kaudella 2021, eniten tiimeissä on edustettuina bordercollieita (38), shetlanninlammaskoiria (22), espanjanvesikoiria, kelpieitä, jackrusseleita, parsoneita, australianpaimenkoiria ja villakoiria. Harvinaisemmista agilitykoiraroduista mukana ovat myös alaskanmalamuutti, bichon frisé, bretoni, etnankoira, lancashirenkarjakoira, labradorinnoutaja, schipperke, suomenlapinkoira, welsh corgi cardican ja whippet.

TopTeam-kauden 2021 kokoonpano

TopTeam-kausi alkaa tammikuussa 2021 ja jatkuu marraskuuhun 2021. Alueellisten tiimien leiriajankohdat ja muuta tärkeää tietoa tulevasta TopTeam-kaudesta löydät hakuilmoituksesta osoitteesta: https://www.agilityliitto.fi/uutiset/haku-topteamiin-kaudelle-2021-on-auki/

Jokaiselle leirille avataan mahdollisuuksien mukaan rajattu määrä paikkoja treenien seuraamiseen. SAGI tiedottaa näistä viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua.

SAGI koulutustoimikunta, koulutus-tmk@agilityliitto.fi