Kiinnostaako agilityn aloittaminen? Hienoa!

Agility on iloinen, liikunnallinen ja koiralähtöinen harrastus, joka tarjoaa ohjaajalle ja koiralle onnistumisen kokemuksia. Agilityn parista löydät samanhenkistä seuraa ja yhteisöllisyyden kokemuksia esimerkiksi seuratyön, talkoilun ja kilpailemisen kautta.

Ensin tutustu agilityyn esimerkiksi
  • Agilityliiton somessa: Instagram / Facebook

• seurojen kotisivuilla ja somekanavissa - tästä linkistä löydät Agilityliiton jäsenyhdistykset alueittain

• lukemalla lajiesitteen

• seurojen järjestämissä kisoissa ympäri Suomen - katso kisakalenterista, mihin ja milloin voisit mennä paikan päälle katsomaan

• arvokilpailuissa - tervetuloa seuraamaan joko kisapaikalle tai livestreamin välityksellä! Tarkista osoitteesta agiarvokisat.com tulevien arvokilpailuiden ajankohdat.

• Agilityliitto lähettää yhteistyössä Koirakuvat.fi:n kanssa livestreamin kaikista agilityn arvokilpailuista. Tästä voit katsoa, miltä esimerkiksi vuoden 2021 SM-kilpailuiden minien joukkuefinaali Turun Veritas Stadionilla näytti:

Sinun tulee  hyväksyä markkinointievästeet  katsoaksesi tämän upotetun videon.

Valokuva: Koirakuvat.fi

Sitten lähde kokeilemaan agilitya vaikka
  • seurojen alkeiskursseille. Tarkista täältä paikalliset seurasi ja ota rohkeasti yhteyttä kysyäksesi lisää!

• paikallisten kaupallisten toimijoiden kursseille

• verkkokoulutusten avustuksella

Voit tutustua lajiin myös Agilityliiton yhteistyökumppanin OneMind Dogsin tarjoamilla ilmaisilla materiaaleilla, joiden avulla pääset hyvin alkuun:

Tilaamalla vinkkisarjan agilitysta kiinnostuneille saat sähköpostiisi sarjan viestejä, joissa syvennytään agilityn aloittamiseen ja tarjotaan maksuttomia sisältöjä, joista saat tukea harrastamisen aloittamiseen. Vinkkisarjan kautta saat myös lisäetuna OneMind Dogs Agilityn perusteet -kurssin ilmaiseksi kuukauden ajaksi. Kurssin harjoitukset voit tehdä vaikka kotona tai pihalla, eli lajin aloittainen on helppoa!

Nämä OneMind Dogsin ja SAGIn yhteistyössä tarjoamat videot katsottuasi tiedät, mitä taitoja agilityn aloittamiseen tarvitaan, miten sinä ja koirasi uudesta harrastuksesta hyödytte ja mistä lajissa pohjimmiltaan onkaan kyse:

Sinun tulee  hyväksyä markkinointievästeet  katsoaksesi tämän upotetun videon.

Kiinnostaako agilityn aloittaminen edelleen? Loistavaa! Jäikö jokin mietityttämään? Ota yhteyttä läheiseen agilityseuraasi tai Agilityliiton koulutustoimikuntaan (koulutus-tmk@agilityliitto.fi) ja sinua autetaan varmasti.

Valokuva: Koirakuvat.fi