Urheilukoiraklinikka SAGIn uusi yhteistyökumppani

SAGI on solminut yhteistyösopimuksen Evidensia-verkostoon kuuluvan Urheilukoiraklinikan kanssa.

Yhteistyön tavoitteena on edesauttaa agilitykoirien terveyttä ja hyvinvointia sekä mahdollistaa terve ja pitkä elinkaari. Urheilukoiraklinikalla maan aktiivisimmista koirista huolehtivat erityisesti urheilevien koirien hoitoon perehtyneet eläinlääkärit. Yhteistyökumppanina Urheilukoiraklinikka haluaa tarjota myös ohjausta ja neuvontaa liiton jäsenille kaikissa harrastuskoiran terveyteen liittyvissä asioissa.

Agilitykoirat ovat koiramaailman huippu-urheilijoita. Niiden tyypillisten vaivojen asianmukaiseen hoitamiseen tarvitaan erityistä osaamista ja lajin sekä rotujen laajaa tuntemusta. Urheilukoiraklinikalla urheilukoiria palvellaan etenkin tuki- ja liikuntaelinsairauksien hoidossa ja ennaltaehkäisyssä sekä ortopedisessä kirurgiassa. Tahtotila on tukea harrastuskoiran koko elinkaarta pennusta eläkeikään.

Agilitykoirat ovat klinikallamme tuttuja kävijöitä, ja olemme innoissamme yhteistyöstä. Jaamme liiton kanssa yhteiset arvot koirien kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisestä, kertoo Urheilukoiraklinikan johtaja, erikoiseläinlääkäri Laura Hakala.

2019 avautunut Urheilukoiraklinikka on Suomen ja koko Euroopan ainoa urheilevien koirien hoitoon erikoistunut eläinlääketieteen yksikkö. Urheilukoiraklinikalla aktiivisten koirien hoidosta vastaavat kokeneet ortopedian erikoisosaajat, jotka ovat perehtyneet nimenomaan harrastus-, käyttö- ja työkoirien yleisimpiin vaivoihin ja niiden hoitoon sekä hyvän kunnon ylläpitoon. Diagnostiikassa on käytössä myös muun muassa askelvoima-analyysimittaus, jota käytetään esimerkiksi lievien ontumien havaitsemiseen, askeleen epäsymmetrian havaitsemiseen tai kuntoutumisen seurantaan. Klinikalla on myös kattavat palvelut kuntoutukseen, kuten fysioterapiapalvelut ja allas vesijuoksumattoharjoitteluun.

Tutustu Urheilukoiraklinikkaan ja heidän tarjoamiin palveluihin: https://evidensia.fi/elainlaakariasema/urheilukoiraklinikka/